رئیس ستاد بازسازی عتبات:

هدایای مردمی برای بازسازی عتبات صرف خرید از کارخانه‌های ایران می‌شود

حسن پلارک گفت: ۹۰ درصد تجهیزات صحن حضرت زهرا (س) از ایران تأمین شده است.

هدایای مردمی برای بازسازی عتبات صرف خرید از کارخانه‌های ایران می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه مسؤولان ستادهای بازسازی عتبات نهادها و وزارتخانه‌ها امروز با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات و حجت‌الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه برگزار شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: از جایی که بیش از 10 سال گذشته در قوه قضائیه شخصیت‌های قدرشناس اهل بیت(ع) حضور داشتند، این نهاد همیشه حامی ما بوده و راهنمایی‌های خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در طول مدت فعالیت ستاد بازسازی عتبات مورد بی‌مهری برخی افراد مغرض واقع شده‌ایم، افزود: مردم با تمام وجود علی‌رغم تمامی گرفتاری‌ها با اهدای نذورات خود به اهل‌بیت(ع) خدمت می‌کنند و عاشقانه برای توسعه اعتاب مقدسه تلاش می‌کنند.

پلارک با اشاره به محدودیت‌های اعتاب مقدسه برای حضور زائران خاطر نشان کرد: پس از سرنگونی صدام با افزایش تعداد زائران مشاهده کردیم که فضای حرم‌های مطهر جوابگوی خیل عظیم زائران نیست، بر همین اساس باید سازمانی تشکیل می‌شد تا نذورات و هدایای ارادتمندان را تجمیع و برای توسعه اعتاب مقدسه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه مردم عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان داده‌اند خاطر نشان کرد: ما چند ماموریت داشتیم که یکی جذب و ساماندهی هدایای مردمی بود که در این مسیر بسیار موفق بودیم به طوری که مردم با اطمینان کامل نذورات خود را در اختیار ما قرار می‌دهیم.

افزایش 20 برابری حرم امام علی(ع) در 5 سال

پلارک با اشاره به طرح‌های جامع در اعتاب مقدسه و ارائه آن به عراقی‌ها تصریح کرد: ما در پنج سال حرم امام علی(ع) را به 20 برابر افزایش دادیم، در حالی که در طول تاریخ چنین اقدامی بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه با احداث اولین فاز توسعه حرم سیدالشهدا(ع) با عنوان صحن حضرت زینب(س)  14 برابر توسعه می‌یابد خاطر نشان کرد: با این اقدامات ما چرخه اقتصادی کشور را توسعه دادیم به طوری که در شرایط بحران 90 درصد تجهیزات صحن حضرت زهرا(س) از کشور تأمین شده است و چهار هزار کارگر و مهندس را در عراق مشغول به کار کردیم.

احیای هنرهای ایرانی اسلامی/ پرورش 500 هنرمند ایرانی در عراق

وی با اشاره به احیای هنرهای ایرانی اسلامی در اعتاب مقدسه تصریح کرد: در این مدت ستاد بازسازی عتبات 6 گنبد را طلاکاری کرد. مقرنس کار و کاشی کارهای ایرانی در عراق شاگرد تربیت کردند به طوری که 500 هنرمند ایرانی را پرورش دادیم.

پلارک با بیان اینکه ما نظارت 100 درصدی را در خودمان ایجاد کردیم گفت: از دفتر مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا حسابرس رسمی داشته باشیم، همچنین عملکرد سالانه ما به تمامی دستگاه‌های نظارتی گزارش داده می‌شود و عملیات مختلف نیز در سایت ستاد عتبات موجود است.

پلارک در خصوص برخی مطالب مطرح شده در مورد نحوه هزینه شدن کمک های دریافتی گفت: شورای سیاست گذاری اعم از دفتر روابط امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، ستاد نماز جمعه و ائمه جماعات، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران از جمله اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات هستند که بر امور این شورا نظارت دارند.

هزینه هر مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) زیر چهار میلیون تومان است

رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اینکه هزینه هر مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) زیر چهار میلیون تومان تمام شده است اظهار داشت: خط قرمز ورود پیمانکاران به فعالیت‌های ستاد بازسازی انتفاع است که این امر موجب شده تا خروجی ارزشمندی داشته باشیم.

پلارک به لزوم ارتقای سطح اطلاع‌رسانی در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی در توسعه اعتاب مقدسه گفت: وزارتخانه‌ها بر اساس نوع و ترکیب خود می توانند در جذب مشارکت‌ها اقدام کنند که در این رابطه وزارت نیرو به خوبی عمل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار