در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام شد؛

ثبت ۸۶ تخلف شهریه در مدارس غیر دولتی/ «حساب یکپارچه» نظارت مالی بر مدارس دولتی را تقویت می‌کند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از ثبت ۸۶ تخلف اخذ وجه اضافه در مدارس غیردولتی تاکنون خبر داد.

ثبت ۸۶ مورد اخذ وجه اضافه در مدارس غیر دولتی/ نظارت دقیق در رخداد‌های مالی مدارس دولتیعلیرضا کمرئی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش  ‌در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعداد شکایات مربوط به ثبت‌نام در مدارس و روش های پیگیری آن اظهار کرد: آنالیز جدیدی را برای تجزیه و تحلیل شکایات آماده کرده‌‌ام و این روال برای تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از زمان ابلاغ و ارسال دستورالعمل نظارت بر حقوق دانش آموزان و والدین در فصل ثبت‌نام به مدارس تاکنون ۸۳ مورد شکایت ثبت شده است، ۵۳ مورد مربوط به رعایت نکردن محدوده‌بندی، ۳ مورد برای سرویس مدرسه،  ۱۹ مورد اخذ وجه در مدارس دولتی،  ۸۶ مورد اخذ وجه مازاد در مدارس غیر دولتی  مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره تاثیر حساب یکپارچه مدارس گفت: با راه‌اندازی این حساب در مدارس دولتی سیاست نظارت دقیق‌تر و جامع‌تر بر فعالیت اقتصادی مدارس اجرا می‌شود و امسال وزیر آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر اجرای این طرح دارد تا رخداد‌های مالی را دقیق‌تر کنترل کنیم.

کمرئی درباره مجاز بودن اخذ وجه در برخی مدارس اظهار کرد: مدارس غیر دولتی، مدارس استعداد‌های درخشان و مدارس شاهد در قالب الگو‌ها و دستورالعمل‌های مصوب اجازه اخذ وجه دارند، اما در مدارس دولتی، هیئت امنایی و نمونه دولتی اخذ وجه غیر قانونی است.

وی ادامه داد: در مدارس دولتی، نمونه دولتی و هیئت امنایی صرفا باید مبالغ مربوط به کتاب درسی و بیمه دانش آموزی  از خانواده‌ها اخذ شود و مشارکت های مردمی باید در طول سال تحصیلی به طور کاملا اختیاری از خانواده‌ها درخواست شود، اما هنگام ثبت‌نام این اقدام ممنوع است.

شرایط اخذ وجه در مدارس استعدادهای درخشان

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره اخذ وجه برای مدارس استعداد‌های درخشان تصریح کرد: میزان شهریه مدارس استعداد‌های درخشان ۵۰ درصد میزان شهریه مدارس غیردولتی است و چنانچه گزارشی از دریافت وجه اضافی به ما برسد گزارشی از این وضعیت دریافت کرده و پس از بررسی با نرخ اعلام شده از سوی استان چنانچه دریافت بیش از حد اعلام شده باشد برخورد قانونی با مدرسه صورت می‌گیرد.

کمرئی بیان کرد: دریافت وجه در مدارسی که با پرداخت شهریه فعالیت می‌کنند صرفا باید در چارچوب قوانین در نظر گرفته شده باشد و در غیر اینصورت موارد تخلف را با توجه به قوانین در نظر گرفته شده پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۶ تير ۱۳۹۷
اگر بقیه شکایت نمیکنند دلیل بر نبود تخلف نیست. اگر وجه درخواستی مدارس را پرداخت نکنی فرزند شما را ثبت نام نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد شلمانی
۰۰:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۷
من‌ یک فرهنگی هستم برای من سوال است که مدیران مدارس با پولهای مدارس چکار میکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۵ تير ۱۳۹۷
باید بر مدارس خصوصی هم نظارت وجود داشته باشه
آخرین اخبار