مقام سابق کاخ سفید در اعتراض به سی‌ان‌ان مصاحبه‌اش با آن را لغو کرد

در ادامه جدال‌ها میان دولت ترامپ و شبکه سی‌ان‌ان، سخنگوی مستعفی مشاور امنیت ملی سابق آمریکا هم مصاحبه‌اش با این شبکه خبری را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «مایکل آنتون»، سخنگوی پیشین مشاور امنیت ملی سابق آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که مصاحبه برنامه ریزی شده خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان را به دلیل پوشش خبری «زننده» این شبکه درباره کنفرانس خبری مشترک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه لغو کرده است.

اریک بورنت، مجری شبکه سی ان ان شب گذشته در برنامه ای اعلام کرد: «مایکل آنتون» از حضور در برنامه ما امتناع کرده است زیرا نمی توانست از رئیس جمهور آمریکا دفاع کند.

این در حالی است که آنتون در واکنش به این خبر با ارسال ایمیلی به نشریه هیل نوشت: از زمانی که کنفرانس خبری دونالد ترامپ پایان یافت، پوشش خبری شبکه سی ان ان درباره آن «زننده و اغراق آمیز» بود. من این مصاحبه را لغو کردم؛ زیرا می دانستم که هرچه در این برنامه بگویم، سی ان ان از آن علیه رئیس جمهور استفاده می کند. من از پرزیدنت ترامپ حمایت می کنم و هرگز دلم نمی خواهم مثل یک ابزار برای تحقیر او یا دولتش مورد سوء استفاده قرار بگیرم.

وی در ادامه افزود: سی ان ان به محض اینکه متوجه لغو مصاحبه ام شد، تهدید کرد که از این اقدام من علیه رئیس جمهور استفاده می کند و دقیقا همین کار را کرد. پس مشخص است که من تصمیم درستی در این خصوص گرفته ام.

آنتون در آوریل سال جاری میلادی اندکی پس از برکناری «هربرت مک مستر» از سمت مشاور امنیت ملی جدید آمریکا و جایگزینی او با «جان بولتون»، از سمت خود استعفا کرد.

لغو این مصاحبه در حالی رخ داد که چند روز پیش هم «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که مصاحبه برنامه ریزی شده میان شبکه سی ان ان و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا به دلیل «بی‌احترامی»گزارشگر این شبکه به ترامپ لغو شده است.

روز گذشته نشست مشترک رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند برگزار شد. سران آمریکا و روسیه پس از دیدار دو جانبه و صرف ناهار کاری، در کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار