رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

افزایش اقدامات اثربخش بهزیستی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌زایی

محسنی بندپی از افزایش اقدامات اثر بخش سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌زایی و آسیب‌های اجتماعی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تمامی اقدامات اثربخش بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت زایی و آسیب‌های اجتماعی در سال 97 نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان انجام غربالگری‌های پیشگیری از معلولیت زایی به ۸۰ درصد رسیده است و همه مادرانی که در حاملگی نخست خود فرزند معلول به دنیا آورده‌اند، در صورت تصمیم به بارداری دوم و نداشتن استطاعت مالی تحت پوشش حمایت‌های سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در سال گذشته ظرفیت اورژانس اجتماعی را تا دو برابر افزایش دادیم و همچنین میزان مداخلات به هنگام در مواقع بروز بحران نیز دو برابر شده است.

محسنی بندپی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر طرح الگوی دادگاه درمان مدار را با همکاری قوه قضائیه در ۶ استان کشور اجرا می‌کند و نتایج خوبی از اجرای طرح فوق به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار