معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری خبر داد؛

اجرای طرح های انتظامی در پایانه های مسافربری/ دستگیری ۱۵ سارق تابستانی اموال مسافران

سرهنگ علی کاشانی از اجرای طرح های انتظامی توسط کلانتری های پایانه های غرب، جنوب و شرق تهران از ابتدای تابستان سال جاری خبر داد.

اجرای طرح های انتظامی در پایانه های مسافربری/ دستگیری ۱۵ سارق تابستانی اموال مسافرانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ کاشانی در رابطه با اجرای این طرح گفت: در راستای برقراری نظم و امنیت پایانه های مسافربری در فصل تابستان که شاهد افزایش تردد شهروندان و هموطنان هستیم، طرح های انتظامی که بر اولویت پیشگیری از سرقت در نظر گرفته شد و به سه کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب، ۲۰۸ پایانه جنوب و ۲۱۰ پایانه شرق ابلاغ گردید که توسط تیم های گشتی و عملیاتی در حال اجراست.

وی در ادامه گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۱۵ سارق دستگیر شدند که در سالن های انتظار با سوء استفاده از خستگی مسافران و شیوه های حواس پرانی اقدام به سرقت کرده بودند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری گفت: اکثر این سارقان سابقه سرقت در پایانه های تهران را در تابستان سال های گذشته داشته اند که با شروع این فصل و آغاز مسافرت ها طعمه های خود را شناسایی و اموالشان را سرقت می کردند.

سرهنگ کاشانی افزود: شگرد سارقان اغلب از طریق تعارف نوشیدنی های خنک خواب آور است، و این عمل بین آنها متداول ترین شیوه سرقت است که مسافران می بایستی توجه جدی به این موضوع داشته باشند.


بیشتر بخوانید: سرقت از مسافران با شربت و چای خواب آور در پایانه های مسافربری


وی در ادامه گفت : آموزش های چهره به چهره مسافران جهت آگاه سازی و پیشگیری از بزه دیدگی یکی از برنامه های اجتماعی کلانتری ها است و این برنامه توسط نیروهای کلانتری ها در ورودی های پایانه ها و سالن انتظار به مسافران ارائه می گردد.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری در پایان گفت: هوشیاری مسافران می تواند تا حد زیادی به پیشگیری از سرقت کمک کند و توصیه می شود مراقب وسایل خود باشند، چرا که سارقان در پوشش و شگردهای مختلف در کمین آنها نشسته اند.

گفتنی است؛ نیروی انتظامی تهران بزرگ برای جلوگیری از سرقت در پایانه های مسافربری، اجرای طرح انتظامی در این اماکن را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اجرای طرح های انتظامی در پایانه های مسافربری جهت جلوگیری از سرقت اموال مسافران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار