مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد:

اعزام 8 گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد به مناطق محروم

از ابتدای تابستان امسال 8 گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجوی کهگیلویه وبویراحمد به مناطق محروم و دورافتاده استان اعزام شدند.

اعزام 8 گروه جهادی ناحیه بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد به مناطق محرومبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج ، سرهنگ مهدوی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان در جلسه پشتیبانی از  اردوهای جهادی با اعلام این خبر گفت :این اردوها در 50 روستای محروم کهگیلویه وبویراحمد و به مدت ده روز اجرا می شوند.

سرهنگ مهدوی با بیان اینکه بیش از هزار نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای سراسر استان در این اردوها شرکت می کنند افزود:تا پایان تابستان امسال 12 گروه جهادی دیگر به روستاهای محروم و دورافتاده استان اعزام می شوند.

وی عمده فعالیت ها و خدمات این اردوها را در زمینه های بهداشت و درمان ،کشاورزی ،عمرانی ،فرهنگی و آموزشی برشمرد و گفت:توانمندسازی روستائیان با ارائه آموزش های تخصصی لازم در زمینه های دامداری ،باغداری ،خیاطی و کشاورزی ،ساخت مسجد ،حسینیه و مسکن برای نیازمندان ،آموزش مسائل احکام و اخلاق و مشاوره رایگان به خانواده ها از دستاوردهای مهم اردوهای جهادی است.

سرهنگ مهدوی با برشمردن برخی مشکلات پیش روی این اردوها از جمله نداشتن سرپناه مناسب برای جهادگران ،ماشین آلات سبک و سنگین برای جابجایی جهادگران و حمل مصالح ساختمانی و تامین آب شرب آشامیدنی و کشاورزی و تهیه سموم و کود برای کشاورزان، خواستار تعامل و همکاری بیشتر مسئولان جهت مرتفع نمودن این مشکلات برای ارائه خدمات مطلوب به مناطق محروم شد.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان هم فلسفه وجودی تشکیل و اعزام این گروهها را خودسازی ،دگرسازی ،خدمت به مردم و محرومیت زدایی برشمرد و گفت :مردم استان بویژه روستائیان و عشایر کارنامه درخشانی در دوران شکل گیری ،حین و بعد از انقلاب اسلامی داشته و دارند وبر همه مسئولان واجب است به این قشر محروم خدمات رسانی کنند.

سرهنگ انصاری افزود:سپاه فتح استان این آمادگی را دارد تا با کمک سایر دستگاههای خدمات رسان استان خدمات ارزنده ای به مردم این خطه از ایران اسلامی ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز برگزاری اردوهای جهادی را فرصتی مغتنم برای دستگاههای اجرایی و تکمیل برخی طرحهای عمرانی در دست اجرا در مناطق محروم و دورافتاده استان دانست و گفت :اگر دستگاههای اجرایی از ظرفیت بوجود آمده جهادگران بسیجی استفاده کنند علاوه بر تسریع در روند اجرایی طرحها و کاهش هزینه های مالی موجب دلگرمی و اعتماد مردم به مسئولان می شود.

فیلی از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا اردوهای جهادی را به لحاظ مالی ،تجهیزات و امکانات مورد نیاز کمک و همراهی کنند.

انتهای پیام/غ

اردوی جهادی در روستاهای محروم

برچسب ها: اردوی جهادی ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.