راه اندازی مرکز تشخیص بیماری تالاسمی در چابهار ضروری است

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: راه اندازی مرکز ارائه خدمات و انجام آزمایشات قبل از ازدواج برای تشخیص بیماری تالاسمی (PND) برای ۵۴۷ مبتلا به این این بیماری در شهرستان ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مسعود اعلایی مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار در حاشیه همایش بیماری‌های خاص با محوریت تالاسمی ظهار داشت: بیماران تالاسمی روزانه حدود ۸۰ کیسه خون نیاز دارند، اما متاسفانه هم اینک با کمبود شدید امکانات برای ارائه خدمات به این بیماران مواجه هستیم.

وی بیان کرد: بیماران تالاسمی با کمبود شدید پزشک، پرستار و فوق تخصص خون مواجه هستند به طوری که برای انجام یک آزمایش تالاسمی، بیماران باید بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر رفت و برگشت تا زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان را طی کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: بیشتر بیماران تالاسمی بی بضاعت و کم درآمد هستند و نمی‌توانند هر ماه با هزینه‌های فراوان و درد و رنج بیماری به زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان بروند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: راه اندازی مرکز ارائه خدمات و انجام آزمایشات قبل از ازدواج برای تشخیص بیماری تالاسمی (PND) برای ۵۴۷ مبتلا به این این بیماری در شهرستان ضروری است.

وی بر ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به بیماران تالاسمی تاکید کرد و افزود: چابهار با کمبود شدید پزشک و امکانات بهداشتی درمانی مواجه است.

اعلایی افزود: ساخت بیمارستان تخصصی ۵۴۰ تختخوابی در چابهار می‌تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی را رفع کند.

وی گفت: چابهار با مشکلات زیادی در زمینه جمعیت بالای حاشیه نشینی، مهاجرت فراوان، نبود آب، برق و سایر مشکلات اجتماعی مواجه است.

همایش بیماری‌های خاص با محوریت تالاسمی با حضور دکتر فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماری‌های خاص کشور امروز/سه شنبه/ در سالن همایش‌های بین المللی چابهار برگزار شد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۳ شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است

انتهای پیام/ع

بیماران تالاسمی روزانه حدود ۸۰ کیسه خون نیاز دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار