تلاش‌های امارات برای وارد کردن اتهام تروریسم به قطر

یک موسسه انگلیسی از تلاش‌های امارات برای اعمال فشار بر انگلیس به منظور وارد کردن اتهامات تروریستی علیه شخصیت‌های عالی رتبه قطری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، یک موسسه انگلیسی مدافع حقوق بشر موسوم به «اسپین واچ» از تلاش‌های امارات برای اعمال فشار بر انگلیس به منظور وارد کردن اتهامات تروریستی علیه شخصیت‌های عالی رتبه قطری خبر داد.

این موسسه در گزارش خود تحت عنوان «امارات دموکراسی را در انگلیس نابود می‌کند» تاکید کرد: امارات از طریق یک واسطه از مدیر مرکز پژوهش‌های افراط گرایی در دانشگاه «کینگز کالج» در لندن خواسته است، در ازای قراردادی به ارزش بیست هزار پوند ماهانه، یک پژوهش تهیه و در آن قطر را به تروریسم متهم کند.

بر اساس این گزارش، خالد الهیل، مخالف قطری مقیم لندن به نمایندگان و هیئت‌های اسرائیلی برای حضور در کنفرانس‌هایی که در هتل‌های بزرگ لندن برگزار می‌شود، مبالغی می‌دهد. هدف او از این اقدام، خدشه دار کردن وجهه قطر و اعمال فشار برای گرفتن میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از قطر است.

این گزارش همچنین به مجموعه نشست‌های محرمانه و شخصی بین دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ اشاره کرد که در این نشست‌ها از انگلیس خواسته شد، گروه اخوان المسلمین را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار