راه اندازی اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی پولادی ریشهری عصر سه‌شنبه در آیین بهره برداری از اورژانس اجتماعی شهرستان دیر اظهار داشت: پیشگیری، توانمندسازی و ظرفیت سازی و قابلیت یابی توانایی‌ها در جامعه هدف و عادی در اولویت کاری بهزیستی قرار دارد.

وی افزود: تقریبا در تمام شهرستان‌های استان پروژه اورژانس اجتماعی فعالیت خود را شروع کرده و یا در حال اتمام است که می‌تواند زمینه و بستر خوبی برای حل مشکلات موجود و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی مراجعه مردم به سامانه ۱۲۳ خاطرنشان کرد:در بخش اطلاع رسانی و انعکاس اهداف و فواید اورژانس اجتماعی در لایه‌های جامعه تلاش می‌کنیم، اما سایر دستگاه‌ها نیز برای کاهش آسیب‌ها به کمک ما بیایند.

افتتاح ۴۱ واحد مسکونی برای مددجویان

وی با بیان اینکه امسال در هفته بهزیستی ۴۱ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول واگذار شد، اضافه کرد: در حال حاضر تمام خانواده‌های دو معلولی استان دارای مسکن هستند و یا در حال واگذاری است.

پولادی ریشهری گفت:یکی اقدامات خوبی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفته چندین برابر شدن یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی است که کار بزرگی است؛ اگر چه هنوز با واقعیت‌ها فاصله داریم، اما این مهم موجب رضایتمندی جامعه هدف شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه زنان سرپرست خانواده نیز ۲۰خدمت ارائه می‌شود که تسهیلات مشاغل خانگی، بیمه و حمایت تحصیلی فرزندان از جمله این خدمات استد.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی

امام جمعه دیر با تقدیر از تلاش‌های بهزیستی استان و شهرستان دیر گفت: از دیدگاه اسلام جامعه سالم جامعه‌ای است که از نظر جسمی و روحی در سلامت باشد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: باتوجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد راه‌اندازی اورژانس اجتماعی نقش مؤثری در کاهش این آسیب‌ها دارد.

وی تصریح کرد: می‌توان از طریق مساجد و مصلا‌های جمعه اهداف و خدمات اورژانس اجتماعی را به جامعه منعکس و فرهنگ سازی کرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر گفت: یکی از آرزو‌های دیرینه شهرستان دیر استقرار اورژانس اجتماعی بود که می‌توان با استفاده از این ظرفیت و برنامه ریزی مدون در راستای کاهش بخشی از آسیب‌های موجود در شهرستان گام برداشت.

محمد کرمی بیان کرد: ساختمان اورژانس اجتماعی در زمینی به مساحت ۲۲۰ مترمربع شامل بخش‌های مختلف کارشناسان، آسایشگاه و خط ۱۲۳ است و یک دستگاه آمبولانس نیز در این مکان مستقر است.

وی افزود: انتظار داریم در کمیته برنامه‌ریزی اعتبار مناسبی برای فعالیت‌های باقیمانده و سایر نواقصات تخصیص داده شود.

لزوم همکاری همگانی برای مقابله با آسیب‌ها

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان دیر اظهارداشت: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد افزایش معضلات و آسیب‌های اجتماعی هستیم که همه دستگاه‌ها برای چاره اندیشی باید پای کار بیایند.

مسعود تنگستانی افزود:با توجه به وضعیت فعلی کشور در تمامی حوزه‌ها باید با همبستگی مسئولان و مردم به سمت جامعه‌ای عاری از مسائل اجتماعی حرکت کنیم.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اورژانس ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.