دریاچه سدها، استخر شنا نیست/احتمال غرق شدن در پشت سد ها زیاد است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: شنا کردن در پشت سد‌ها غیر مجاز است، چون سد محلی برای آبرسانی بوده و مناسب شنا نیست.

کیومرث دانشجو مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در  گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به سد‌های استان اظهار می‌کند: در مجموع ۱۳ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که شامل سد مهاباد، سد بوکان، شهر چای، حسنلو، زولا، دیریک، آغ چای، شهید قنبری، بارون، ارس۲، قیقاج، سیلوه، نوروزلو میاندوآب هستند.

 دانشجو با تأکید بر مخاطرات شنا کردن در دریاچه‌ پشت سد‌ها و رودخانه‌ها بیان می کند: اصولا شنا کردن در پشت سد‌ها غیر مجاز است. سد محلی برای آبرسانی بوده و مناسب شنا نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هیچ گونه امکان شنا در پشت سد‌ها نیست، ابراز می‌کند: با نصب تابلو‌های متعدد «شنا ممنوع» فنس کشی حاشیه سد‌ها در حد معمول به ویژه در اطراف سد شهر چای، آغ چای و سیلوه و نیز اطلاع رسانی عمومی از رسانه‌ها تا حدی سعی شده تا مردم را از خطرات غرق شدگی مصون داریم، اما باز هم شاهد غرق شدن هموطنان و بی احتیاطی که در شنا می شود، هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به بیشترین آمار تلفات و غرق شدن در دریاچه‌های پشت سد‌ها بیان می‌کند: سد بوکان، شهرچایی، حسنلو، مهاباد و نیز سد نوروزلو بیشتر آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در سد‌های استان را دارا هستند.
دانشجو با بیان مهم‌ترین دلایل غرق شدگی در سد‌های استان می گوید: به طور کلی نا آشنایی با مهارت‌های تخصصی شنا موجب غرق شدن افرادی که برای تفریح و گردش به اطراف سد‌های استان می‌روند شده است.

انتهای پیام/م

سد جای شنا کردن نیست

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.