۲۶۰ هکتار جنگل و مرتع آذربایجان شرقی طعمه حریق شد

معاون محیط طبیعی آذربایجان شرقی گفت: ۲۶۰ هکتار جنگل و مرتع آذربایجان شرقی، هفته گذشته طعمه آتش شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  حسینی قمی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هفته گذشته، ۴ مورد آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران با همکاری یگان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی، منابع طبیعی، هلال احمر، هنگ مرزی و مدیریت بحران استان در سریع‌ترین زمان مهار شد با این حال ۲۶۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع آذربایجان شرقی در آتش سوخت و خاکستر شد.

به گفته وی در این آتش سوزی ها، ۲۶۰ هکتار از مرتع، مرتع مشجر و منطقه جنگلیِ منطقه حفاظت شده ارسباران در منطقه کلیبر و همچنین منطقه حفاظت شده دیزمار از بین رفت.

وی با اشاره به ادامه گرمای هوا در استان، نسبت به بروز آتش سوزی‌های دیگر در جنگل‌های ارسباران هشدار داده و گفته: به هیچ عنوان نباید در مراتع و مناطق جنگلی آتش روشن کرد.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران از رها سازی مواد شیشه‌ای همانند انواع بطری شیشه‌ای و حتی پلاستیکی، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند، چرا که این اشیاء همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش ایجاد می‌کنند.

قمی یادآور شد: همه به خوبی می‌دانیم جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده، مواهب طبیعی و خدادادی هستند، از این رو موظفیم از این مواهب، درست استفاده کرده و در حفظ و حراست آن‌ها بکوشیم. 

 

انتهای پیام/ش

آتش سوزی جنگل ها و مراتع در آذربایجانشرقی

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار