دبیر اجرایی اولین همایش سراسری سلامت دهان:

نشانه‌های مریضی در دهان و دندان که باید جدی بگیرید

قربانی زاده با اشاره به نشانه‌های مریضی در دهان و دندان، چگونگی روش‌های کاهش هزینه‌های حوزه سلامت خانواده‌ها را تشریح کرد.

افزایش چشمگیر شاخص پوسیدگی دندان در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارال‌ قربانی‌زاده دبیر اجرایی همایش سراسری سلامت دهان در مراسم اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران که در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: عارضه‌ پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین‌ بیماری‌های امروز کشورمان است که درمان آن هزینه‌های زیادی را بر حوزه سلامت و به خصوص خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: شناخت عوامل زمینه‌ساز بیماری پوسیدگی دندان و راه‌های پیشگیری از آن نقش مهمی در کاهش هزینه‌های حوزه سلامت خانواده‌ها دارد.

عوامل ایجاد پوسیدگی دندان 

دبیر اجرایی اولین همایش سراسری سلامت دهان اضافه کرد: مسائلی مانند تغذیه، ژنتیک، بیماری‌های زمینه‌ای هورمونی و بیماری‌های خود ایمنی در بروز بیماری‌های دهان و دندان دخیل هستند.

قربان‌زاده گفت: در سال‌های اخیر علی رغم پیشرفت تکنولوژی  شاخص پوسیدگی دندان کشور افزایش چشمگیری داشته و این شاخص نزدیک به میانگین جهانی است و سازمان‌های مختلف از جمله دولت و بیمه باید به این مسئله توجه ویژه‌ داشته باشند‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار