فاضلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سوءاستفاده برخی توزیع کنندگان نهاده‌های دامی از خلاء نظارت در بازار

یک مقام مسئول گفت:به دنبال افزایش نرخ نهاده‌های دامی، بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی از خلاء نظارت در بازار سوءاستفاده کردند.

سوءاستفاده برخی توزیع کنندگان نهاده‌های دامی از خلاء نظارت در بازارحمید فاضلی مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: اگرچه قیمت نهاده‌های دامی نظیر کنجاله سویا و ذرت تا حدودی نسبت به مدت مشابه ماه قبل در بازار متعادل شده است، اما شکی نیست که برخی توزیع کنندگان از خلاء نظارت در بازار سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر به دنبال افزایش نرخ نهاده‌های دامی ناشی از نوسان نرخ ارز نه تنها بخش خصوصی بلکه شرکت‌های دولتی که از گذشته نهاده در انبارها داشتند، با احتساب ارز 5 تا 6 هزار تومانی  اقدام به توزیع در بازار کردند.

فاضلی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی در ماه‌های اخیر، تولیدکنندگان جوجه یکروزه و مرغداران با زیان 500 تا یک هزار تومانی در فروش هر کیلو مرغ در بازار روبه‌رو هستند.

این مقام مسئول با پیش‌بینی بازار نهاده‌های دامی در آینده، گفت: با اختصاص و تأمین ارز به موقع، به واردات نهاده‌های دامی از سوی بانک مرکزی پیش‌بینی می‌شود به دنبال کاهش قیمت جهانی ذرت و کنجاله سویا و نزدیک بودن فصل برداشت ذرت،  نوسان خاصی در این زمینه رخ ندهد و این درحالی است که در دو هفته اخیر ارز کافی به موقع به واردات تخصیص داده نشد.

وی از افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت کنجاله سویا و 30 تا 40 درصدی ذرت نسبت به بهمن ماه گذشته در بازار خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران در پایان با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار صنعت طیور، تصریح کرد: متولیان امر و تولیدکنندگان باید نسبت به اصلاح ساختار صنعت طیور همت ویژه‌ای داشته باشند و تا زمانیکه اصلاح ساختار صورت نگیرد، ضربه مهلکی به صنعت طیور وارد خواهد شد.

انتهای پیام/

با تأمین ارز به موقع نهاده‌های دامی، نوسان خاصی نخواهیم داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار