۱۳ هزار نفر در خراسان جنوبی به پرسش مهر پاسخ دادند

همزمان با هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری، ۱۳ هزار دانش آموز و فرهنگی این استان در ۱۵ رشته علمی و آموزشی شرکت کردند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛موسوی کیا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در بیرجند گفت:همزمان با هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری 13 هزار دانش آموز و فرهنگی این استان در 15 رشته علمی و آموزشی شرکت کردند.

 

وی افزود:از این تعداد 250 نفر به عنوان برگزیدگان شهرستانی در مرحله استانی به رقابت پرداختند و 32 نفر مجوز حضور در مرحله کشوری را کسب کردند.


موسوی کیا شعر، داستان، مقاله پژوهشی، وبلاگ نویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی، نقاشی، طراحی، گرافیک، خوشنویسی و سرود همگانی را از مهمترین رشته های این مسابقه اعلام کرد.


«چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران، اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟» پرسش امسال رئیس جمهوری در آیین بازگشایی مدارس بود.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت:در هجدهمین دوره مسابقات پرسش مهر 6 دانش آموز و فرهنگی استان حائز رتبه شدند و صادق احمدی نسب و زهرا فتحی در رشته مقاله پژوهشی رتبه سوم کشوری را کسب کردند.


وی گفت:نگار زرنگ در مسابقه سخنوری رتبه سوم و در بخش هر خانواده ایرانی یک پاسخ فاطمه عاشوری به عنوان برگزیده کشوری معرفی شد.

 

موسوی کیا ادامه داد:در رشته خوشنویسی و وبلاگ نویسی نیز به ترتیب فهیمه جهانی و حسین توکلی شایسته تقدیر کشوری شناخته شدند.


سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد:طرح سؤال رئیس جمهوری در ابتدای فصل بازگشایی مدارس نمادی از انعکاس مباحث روز در سطح مدارس است و اینکه رئیس جمهوری اخلاق را مورد اهمیت می دانند مسلم است این مهم باید در مدارس تقویت شود.


وی گفت:با رعایت اخلاق،آستانه تحمل افراد تقویت می شود و بدون شک در ارتقاء فضایل اخلاقی جامعه نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.


در هفدهمین دوره مسابقات پرسش مهر، 11 هزار و 537 دانش آموز و 525 فرهنگی خراسان جنوبی شرکت کردند و پنج نفر حائز رتبه و شایسته تقدیر شدند.
انتهای پیام/غ

پاسخ ۱۳ هزار نفر در خراسان جنوبی به پرسش مهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار