استاندار سمنان:

شاهرود در فصل گرما ۱۵۶ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد

استاندار سمنان بابیان اینکه شاهرود در فصل گرما ۱۵۶ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد، گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش و مدیریت مصرف آب نیازمند یک عزم همگانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سیدشهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در ششمین جلسه حفاظت و مدیریت منابع آب استان سمنان گفت: امروز شاهد کمبود ۱۵۶ لیتر بر ثانیه، آب موردنیاز شهرستان شاهرود هستیم که برای جبران آن باید به دنبال راهکارهای علمی کوتاه‌مدت بود.

وی در ادامه افزود: مدیران استانی می‌بایست بخشی از وقتشان را برای حل مسائل و مشکلات شهرستان بگذارند تا در زمینه مشکلات مانند آب چه در بخش کشاورزی و چه شرب، شاهد اقدامات خوبی باشیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: پیگیری در خصوص تأمین آب برای شاهرود از چشمه سارهای قطری که سال‌ها به دلیل برخی مشکلات معطل باقی‌مانده نیز در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم به‌زودی بتوانیم تکلیف این طرح را نیز روشن کنیم.

چاوشی در ادامه کمبود آب را یک مشکل بزرگ برای استان سمنان دانست و بیان داشت: نگاه ما این است که اعتبارات لازم برای پروژه‌های تأمین آب نسبت به هر پروژه دیگری در اولویت قرار داشته باشد و این امر به فرمانداران نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام / گ

کمبود آب یک مشکل بزرگ برای استان سمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۷
احتراما پس چرا به دنبال لوله کشی و انتقال آب چشمه سارهای میشی و مرغزار و وجونو و پالیزو سیاه چشمه که از روستای تاش و فرحزاد بسطام در مسیر حرکت به بسطام نیستید ؟؟؟ چون در طول این مسیر بیست و پنج کیلومتری آب یا تبخیر شده یا پس از عبور از روی بستر خاکی و شنی به یک دهم کاهش یافته و به بسطام می رسد و یا در رودخانه از بین رفته و به مصرف تعداد 4معدن شن و ماسه می رسد. چشمه هایی که 400لیتر الی 600 لیتر دبی داشته در طول مسیر نابود می شود. چنانچه لوله کشی شود مقادیر زیادی سهم بخش کشاورزی و صنعت و خانگی بسطام و شهرستان شاهرود خواهد شد.
آخرین اخبار