رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران:

9 درصد از جمعیت تهران ساکن بافت فرسوده است

حاجی علی اکبری با بیان اینکه دو سوم از مساحت بافت فرسوده در 56 محله است، گفت: این محلات در مرکز و جنوب تهران هستند.

خبرنگار: کاظمی/9 درصد از جمعیت تهران ساکن بافت فرسوده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در نشست توسعه محله محور در بافت فرسوده که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه فرسودگی محلات در شهرها منجر به خروج ساکنان قدیمی و سکونت افراد جدید و کم در آمد می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر این در بسیاری از موارد شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم.

وی افزود: وقتی به شرایط خود نگاه می‌کنیم، می‌بنیم تشخیص نواحی فرسوده در تهران بدون توجه به شاخص‌های لازم انجام شده است.

حاجی علی اکبری تصریح کرد: سیاست‌هایی که برای رویارویی با این مشکل به کار گرفته شده، تمرکزش‌ بر تخریب مسکن بوده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه فرآیند برنامه ریزی در برنامه‌های توسعه‌ای در این محلات باید به چه صورت باشد، گفت: پژوهش‌ها در چند گام و مرحله انجام می‌شوند، چنانچه در حوزه چهارچوب نظری مجموعه‌ای از مفاهیم مانند توسعه شهری، محله و فرسودگی بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در شهر تهران 196 محله وجود دارد که در هر کدام یک بلوک فرسوده وجود دارد، تصریح کرد: دو سوم از مساحت بافت فرسوده در 56 محله است و این محلات در 11 منطقه تهران در مناطق مرکزی و جنوب شهر هستند.

حاجی علی اکبری با بیان اینکه در این محلات تعداد ساختمان‌های مسکونی بیش 2 برابر میانگین شهر است، گفت: در 24 محله این تعداد 4 برابر میانگین شهر است که 9 درصد از جمعیت شهر در 56 محله متمرکز شده‌اند که دارای بافت فرسوده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار