احیا و ساخت آبشخور در زیستگاه‌های حیات وحش در دستور کار قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به خشکیده شدن منابع و چشمه‌های طبیعی گفت: احیاء آبشخور‌های طبیعی و ساخت آبشخور مصنوعی در زیستگاه‌های حیات وحش در دستور کار حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد.

احیاء و ساخت آبشخور در زیستگاه‌های حیات وحش در دستور کار قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسین دلشب صبح امروز در بررسی آبشخور‌های حیات وحش دشتستان با بیان اینکه ۷.۴۸ درصد از وسعت استان تحت پوشش منطقه حفاظت شده است اظهار داشت: مساحت مناطق حفاظت شده استان بوشهر ۱۷۴ هزار و ۴۷۷ هکتار هزار است که ۷.۴۸ درصد از سطح استان را شامل می‌شود.

وی از وجود مناطق شکار ممنوع در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: کوه موند، شاهزاده ابراهیم، تنگ باهوش و کوه سیاه به عنوان مناطق شکار ممنوع با ۱۷۰ هزار هکتار وسعت تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از خشک شدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها در محل زیستگاه‌های حیات وحش خبرداد و بیان کرد: این روز‌ها با گرم شدن هوا در شهرستان دشتستان که گاهی به بالاتر از ۵۰ درجه هم می‌رسد منابع و چشمه‌های آبی عرصه‌های طبیعی شهرستان در حال خشکیدن است.

دلشب با تاکید بر احیاء آبشخور‌ها در زیستگاه‌های حیات وحش تصریح کرد: احیاء آبشخور‌های طبیعی و ساخت آبشخور مصنوعی در زیستگاه‌های حیات وحش در دستور کار حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد.

وی افزود: این‌بار دوستداران محیط زیست در مناطق مختلف شهرستان دشتستان درحال احیاء آبشخور‌های طبیعی و یا ساخت آبشخور مصنوعی برای زیستمندان این شهرستان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: گروه‌های مختلف مردمی در مناطق بوشکان، کلمه، گیسکان، آبپخش، سعدآباد و شبانکاره با هماهنگی و همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان و پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان، اقدام به ایجاد محلی برای رفع تشنگی پرندگان و حیوانات وحشی در طبیعت کرده‌اند.

دلشب با قدردانی از همکاری مردم در احیا آبشخور‌ها گفت: مشکل کمبود آب از چالش‌های بسیار خطرناک برای حیات وحش بوده و سبب مهاجرت و تلف شدن حیوانات مناطق مختلف طبیعی می‌شود که این حرکت سبب احیاء زیستگاه‌های حیات وحش شده است.

وی افزود: ساخت آبشخور و احیاء آبشخور‌های طبیعی مدتهاست در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و با حضور گروه‌های داوطلب مردمی خصوصا در خارج از مناطق تحت مدیریت سازمان، سرعت بیشتری به خود گرفته است.

انتهای پیام/م

احیای آبشخورهای طبیعی در زیستگاه‌های حیات وحش استان بوشهر در دستور کار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.