دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ؛

وزارت راه وشهرسازی پیگیر ساخت فرودگاه بین المللی چابهار است

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: وزارت راه وشهرسازی پیگیر ساخت فرودگاه بین المللی چابهار است و باید اقدامات لازم را برای تمدید مجوز انجام دهد و در این زمینه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز آنان را همراهی خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی بانک  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار برای تمدید مجوز ساخت فرودگاه بین المللی این شهرستان در حال تلاش و رایزنی از طریق وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان مرتبط است.

مرتضی بانک  اظهار داشت: مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار در خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار حدودا ۲ سال قبل صادر شده و مدت مجوز آن یک ساله بوده است.

وی بیان کرد: عدم پیگیری و انجام امور آن موجب لغو مجوز نشده بلکه برای سال بعد تمدید نشده است که معنایش این است که دیگر مجوزی ندارد و باید پیگیر تمدید آن بود.

وی افزود: وزارت راه وشهرسازی پیگیر ساخت فرودگاه بین المللی چابهار است و باید اقدامات لازم را برای تمدید مجوز انجام دهد و در این زمینه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز آنان را همراهی خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهوری گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و استراتژیک و حضور صد‌ها سرمایه گذار داخلی و خارجی نیازمند فرودگاه بین المللی با امکانات و تجهیزات روز است.

بانک ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار تا قبل از ساخت فرودگاه جدید، در سال‌های اخیر کمک و مساعدت‌های زیادی برای توسعه فرودگاه کنارک انجام داده است.

وی تصریح کرد: اینک برنامه لازم برای توسعه فرودگاه کنارک و ارایه خدمات مطلوب به مسافران، سرمایه گذاران و گردشگران وجود دارد و بزودی شاهد خدمات بهتری برای استقبال از میهمانان ورودی به فرودگاه کنارک خواهیم بود.

وی توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با افزایش ظرفیت تخلیه وبارگیری بندر شهیدبهشتی و الحاق آن به منطقه آزاد چابهار سبب شده تا برنامه ریزی بیشتری برای حمل ونقل انجام دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تمام طرح‌های تولیدی و اقتصادی منطقه آزاد چابهار برای توسعه و اشتغال نیرو‌های بومی و جوامع محلی اجرا شده و استخدام و بکارگیری نیرو‌های بومی اولویت نخست است.

بانک واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار را نمونه‌ای از توجه منطقه آزاد به مناطق همجوار دانست و افزود: علاوه بر این در حوزه بهداشت ودرمان و توسعه تخت‌های آی سی یو بیمارستان امام علی (ع) هزینه‌های زیادی صورت گرفته است.

وی گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد کشوری نگاه ویژه و مثبتی به توسعه سواحل مکران دارند و در این راستا پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه آهن، پتروشیمی وفولاد و آماده سازی زیرساخت‌ها مشکلاتی نظیر حاشیه نشینی، بی آبی و کمبود امکانات بهداشتی و آموزشی را مرتفع می‌کند.

وی برقراری پرواز‌های چابهار به کراچی، کابل و دبی را بستگی به تلاش شرکت‌های هواپیمایی دانست و افزود: ما آماده حمایت‌های لازم هستیم تا بخشی از مشکلات تردد تجار و سرمایه گذاران مرتفع شود.

مشاور رئیس جمهوری گفت: منطقه آزاد چابهار از هیچ کوششی برای کمک به ساخت فضا‌های آموزشی، امکانات بهداشتی و درمانی و کمک به امور عام المنفعه دریغ نمی‌کند و همیشه پیشگاه بوده است.

انتهای پیام/ع

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درچابهار

برچسب ها: هواپیما ، منطقه آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار