رئیس کمیته امداد خبر داد؛

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و تامین ۲ هزار مسکن برای مددجویان استان فارس/انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد و استانداری فارس

رئیس کمیته امداد گفت:کمیته امداد با همکاری استانداری فارس اقدام به ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی و ۲ هزار مسکن برای مددجویان این استان می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، در دیدار با استاندار فارس و انعقاد تفاهم نامه همکاری با استانداری اظهار کرد: با کمک استانداری فارس زمینه اشتغال ۲۰ هزار مددجوی کمیته امداد از طریق طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی در یک بازه زمانی دو ساله فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه استانداری متعهد می‌شود میزان سپرده صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را افزایش و تقویت کند، تصریح کرد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه، با همکاری کمیته امداد و استانداری فارس ۲ هزار خانه برای مددجویان این نهاد طی دو سال آینده ساخته یا خریداری می‌شود.

فتاح ادامه داد: سهم کمیته امداد از برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی مددجویان مشخص‌شده است و از این محل پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۲۵ میلیون تومان به مددجویان پیش‌بینی‌شده است.

رئیس کمیته امداد فتاح با بیان اینکه از پارسال تاکنون ۵۰ درصد از یک و نیم میلیارد دلار به بانک‌های عامل تزریق‌شده است، اضافه کرد: تاکنون چهار بانک عامل اقدام به پرداخت این تسهیلات نکرده‌اند این در حالی است که قیمت دلار دولتی از ۳ هزار و ۸۰۰ تومان به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش‌یافته و قیمت ارز در بازار دولتی قابل‌توجه است.

رئیس کمیته امداد گفت: رئیس‌جمهوری نیز از این وضعیت رضایت ندارند و خواستار همکاری استانداری‌ها برای حل مشکل بلوکه شدن سهم مددجویان کمیته امداد در بانک‌ها شد.

وی با بیان اینکه پارسال ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد جذب شد، اضافه کرد: به طور قطع تلاش برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از دادن یارانه به آن‌ها تاثیرگذارتر است.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس کمیته امداد در دیدار با استاندار فارس

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار