معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور؛

رنگ زندگی به روستای سیل زده چناربازگشت

 معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور؛گفت:۸۲ میلیارد ریال برای عمران روستای سیل زده چنار هزینه شده و زندگی به روستا بازگشته است.

بازگشت زندگی به روستای سیل زده چناربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عزیزاله مهدیان  معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بنیاد مسکن ۸۲ میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستای چنار از توابع بخش قلعه چای شهرستان عجب شیر هزینه کرده است.


وی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح‌های عمرانی این روستا افزود: بنیاد مسکن در بخش مسکن در قالب تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض، ۶۰ میلیارد ریال و در حوزه عمران روستایی، ساخت معابر، آماده سازی مسکن، پل و دیوار ساحلی رودخانه چنار، ۲۳ میلیارد ریال هزینه کرده و همچنین سیمان و میلگرد رایگان به مردم این روستا تحویل داده است.


او با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۳ واحد مسکونی در چنار ساخته شده است و تلاش می‌کنیم آن را به روستای نمونه در کشور تبدیل کنیم افزود: هزینه ایمن سازی رودخانه چنار و بهسازی معابر این روستا هم از منابع ملی بنیاد مسکن تامین خواهد شد.


معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی واحد‌های مسکونی روستایی به بانک‌ها اشاره کرد و افزود: این تسهیلات امسال به ۲۰۰ هزار واحد پرداخت خواهد شد.


مهدیان از آمادگی بنیاد مسکن برای واگذاری زمین و تسهیلات بازسازی و نوسازی به روستاییان هم خبر داد و افزود: تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و ۵ میلیون تومان، تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارت روستائیان در نظر گرفته شده است، ضمن این که، بنیاد مسکن آمادگی دارد برای خانه‌های روستایی تخریب شده نقشه رایگان تهیه کند تا روستاییان به بازسازی واحد‌های خود اقدام کنند.


یادآور می‌شود: ۲۵ فروردین پارسال، سیل در آذربایجان شرقی علاوه بر وارد کردن خسارت مالی در شهرستان‌های عجب شیر و آذرشهر، موجب جان باختن ۴۳ نفر شد.


بر اثر این سیل، بسیاری از خانه‌های روستای چنار تخریب شد و ۲۰ نفر از ساکنان روستا هم جان باختند.

 

انتهای پیام/

 

بازگشت زندگی به روستای سیل زده چنار

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار