مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد به سمت و سوی تولید کالای با کیفیت، رقابت پذیر و صادرات محور حرکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی بانک  مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جمع فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در شرایط فعلی تقویت تولید با هدف صادرات از اهداف و برنامه‌های کشور است که این مهم در مناطق آزاد نیز به شکل جدی در حال پیگیری است.

وی افزود: ایجاد زنجیره‌های همکاری میان سرمایه گذاران بزرگ و کوچک باعث پیشرفت اقتصادی مناطق آزاد می‌شود.

مشاور رئیس جمهوری بیان کرد: چابهار منطقه‌ای راهبردی و استراتژیک است و می‌تواند برای حضور هر سرمایه گذاری سودآور باشد.

وی ادامه داد: چابهار بهترین موقعیت برای ترانزیت کالا، صادرات کالا‌های تولیدی و ورود مواد اولیه را دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: مردم ایران چشمداشتی به حقوق دیگر ملت‌ها ندارند، اما هیچوقت اجازه نمی‌دهند حقوق حقه شان پایمال شود.

بانک گفت: دولت همراه با مردم از موانع عبور خواهد کرد و دولت تلاش می‌کند با کم کردن قوانین متعدد و موازی در فعالیت‌های اقتصادی دست و پای فعالان این عرصه را باز کند.

وی ادامه داد: هدف و برنامه ما در مناطق آزاد ایجاد فضای امن و شرایط مناسب برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: اعمال فشار در عرصه‌های بین المللی از سوی برخی کشور‌ها غیر قابل انکار، اما قابل مقابله است.

وی گفت: دولت می‌داند که عبور از این شرایط جدید فقط با همراهی مردم ممکن است.

وی ادامه داد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، کشور دچار بحران و بن بست نیست و می‌بایست به دنبال راهکار‌ها باشیم.

بانک خطاب به سرمایه گذاران اظهار داشت: رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در چابهار با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود.

وی گفت: تعریف و قانون منطقه آزاد در راستای تسهیل شرایط برای فعالیت‌های اقتصادی است و بنا نیست در این محدوده‌ها قانون گریز باشیم.

مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: وضع بعضی از قوانین فراگیر است و بنا به ضرورت و شرایط تصویب شده است.

بانک گفت: مسائل پیش آمده بعد از ابلاغ ضرورت ثبت سفارش با توجه به شکل فعالیت در مناطق آزاد مشکل ساز شد که با جدیت پیگیری و حل و فصل شده و امیدواریم تا هفته آینده با اتصال به سامانه وزارت صنعت مرتفع شود.

شماری از فعالان اقتصادی در این نشست مشکلات خود را بیان کرده و خواستار توجه بیشتر مدیران منطقه آزاد چابهار برای فعالیت‌های تجاری شدند.

انتهای پیام/ع

رفع مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در چابهار با جدیت پیگیری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار