پیش بینی پدیده گردو خاک برای بیست و هشتم تیر ۹۷ استان مرکزی

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی حکایت از پدیده گردو خاک برای بیست و هشتم تیر ۹۷ دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ هواشناسی پدیده گردو خاک را برای استان مرکزی پیش بینی کرده است.

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی از آسمان کمی تا نیمه ابری و گردوغبار در بعدازظهر وزش باد برای استان حکایت دارد.


به دلیل وجود رطوبت در لایه‌های میانی جو طی روز‌های آتی حداقل تا پایان هفته بر میزان پوشش ابر در آسمان استان در برخی از ساعات بویژه ساعات عصر و شب افزوده خواهد شد. بر این اساس وضعیت آسمان استان تا پایان هفته کمی تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان حاکی از افزایش دمای هوا، بویژه دمای حداقل هوا می‌باشد. علت این افزایش، تقویت سامانه پرارتفاع حاکم بر کشور و تشدید شرایط تابستانه که موجب افزایش کلی دمای در کشور می‌شود و همچنین وجود رطوبت و پوشش ابر در لایه‌های میانی جو که موجب افزایش دمای شبانه هوا می‌شود.
در ساعات بعدازظهر وزش باد پیش بینی می‌شود و به دلیل وزش باد و ایجاد گردوخاک محلی در مناطق مستعد و همچنین وزش باد‌های شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور و انتقال آن به استان‌های همجوار و همچنین استان مرکزی حداقل طی امروز و فردا تداوم پدیده گردوغبار پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی برای بیست و هشتم تیر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.