بهترین خیرات برای اموات چیست؟

مردگان ما پس از مرگ زنده هستند و ارتباطشان با دنیای مادی قطع نشده است، به همین دلیل سزاوار است که بازماندگان برای اموات خویش خیراتی را نثار آنها کنند.

بهترین خیرات برای اموات چیست؟به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛براساس روایات و سخن بزرگان دینی پنجشنبه و جمعه های هر هفته فرصت مناسبی است تا یادی از اموات کنیم. یادی که در طول هفته می تواند با خواندن یک سوره از قرآن کریم، به جا آوردن دو رکعت نماز و ... ادا شود. البته وقتی هروقت صحبت از خیرات برای اموات می شود ذهن ها به سمت اغذیه می رود، اما طبق آنچه بیان و تاکید شده است بهترین خیرات برای اموات خواندن نماز، گرفتن روزه و خواندن قرآن است.

مرحوم «علاّمه مجلسى» دراین باره مى فرماید: «مخصوصاً دعا کردن براى آنان در نماز شب و بعد از نمازهاى فریضه و در مکان هاى زیارتى خوب است و براى پدر و مادر باید بیشتر دعا کرد و اعمال خیر براى آنان بجا آورد.» البته عمده خیرات براى پدر و مادر، اداى قرض آنان و اداى حقوق خدا و خلق از جانب آنان است.(۱) در روایتى آمده است که رسول خدا (ص) فرمودند: «براى مردگان خود هدیه بفرستید! گفتند: هدیه براى آنان چیست؟ فرمود: صدقه و دعا.»(۲) همچنین فرمودند: «ارواح مؤمنان هر جمعه، به آسمان دنیا در برابر خانه ها و منزل هاى خود مى آیند و با صداى غمناکى ندا مى دهند که اى خانواده ما، اى فرزندان ما و اى پدر و مادر و خویشان ما! به ما مهربانى کنید; از اموالى که در دست ما بود (و اکنون در اختیار شماست) با دادن درهمى و قرص نانى و جامه اى نسبت به ما ترحّم آورید، که خداوند شما را از جامه بهشت بپوشاند!» رسول خدا(ص) که این جملات را فرمودند گریستند و صحابه نیز همراه او گریه کرد….(۳)


بیشتر بخوانید: آیا اموات هم دلتنگ می‌شوند؟


همچنین آن حضرت فرمودند: هر صدقه اى که براى میّت داده مى شود، فرشته اى آن را به مانند طبقى از نور مى گیرد و به کنار قبر مى آورد و مى گوید: «اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ یا اَهْلَ الْقُبُورِ» این هدیه را خانواده شما براى شما فرستاده اند. آنگاه آن میّت این هدیه را تحویل مى گیرد و وارد قبرش مى کند که همین سبب فراخى قبرش (و آسایش و آسودگى او) مى گردد.(۴)

مرحوم علاّمه مجلسى مى فرماید: «در حدیث صحیحى آمده است که امام صادق(ع) در هر شب براى فرزند خود و در هر روز، براى پدر و مادر خود، دو رکعت نماز مى خواندند (و به روح آنان هدیه مى کردند) در رکعت اوّل سوره «انّا انزلناه» و در رکعت دوم سوره «کوثر» را مى خواندند».(۵)

امام صادق(علیه السلام) فرمود: ثواب اعمال خیر، براى کسى که براى مردگان انجام مى دهد، براى او و براى آن مرده، هر دو نوشته مى شود.(۶)

بهترین خیرات برای اموات چیست؟
بهترین خیرات، ادای دین و حقوق واجب متوفی است

بنا به این گزارش حجت الاسلام عبدالعلی گواهی کارشناس علوم قرآنی و دینی ، در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درخصوص بهترین خیرات برای اموات، گفت: هرآنچه از این دنیای مادی برای اموات احسان و خیرات شود، مردگان متوجه می شوند، به همین دلیل بهترین چیزی که برای اموات توصیه شده، نماز خواندن است و اینکه اگر نماز قضا یا روزه قضا برگردن داشتند به جای آنها بگیریم و اگر احتمال می دهیم که حقی واجب مانند خمس، زکات و ... دارند آن را ادا کنیم. البته در این بین اطعام دادن به فقرا، دستگیری از دیگران بسیار توصیه شده است واگر از ثلث اموال میت باقی مانده، آن ثلث را برای امور عام المنفعه و خیریه خرج کنیم.
وی ادامه داد: برای اینکه یقین پیدا کنیم، آیا برکت این خیرات به آن مرحوم رسیده است یا نه، ابتدا باید به درون خود رجوع کنیم، که با این عمل خودمان به آرامش رسیده‌ایم؟ وقتی این آرامش در خود شخص ایجاد شد، قطعا بدانید که این آرامش برای خود میت نیز هست.
تولیت آستان حرم امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع)، با بیان اینکه هرکسی که می میرد ثلث اموالش در اختیار خودش است، افزود: گاهی اوقات حقوق واجبی بر گردن آن متوفی وجود دارد که باید برای آن عمل واجب نیت کرد، مثلا اگر نماز قضا یا روزه قضا برگردن دارد باید به همان نیت نماز و روزه قضا، آن واجب را ادا کرد، اما برخی اوقات این خیرات صدقه جاریه است که قطعا برای امواتش می رسد. البته در خیرات برای اموات باید توجه داشته باشیم که در وهله اول حقوق واجب بر گردن متوفی را انجام دهیم و سپس صدقات جاریه و احسان متسحبی را ادا کنیم.
حجت الاسلام گواهی اظهار کرد: انتخاب روز و ایام برای ادای دین یا خیرات برای اموات بسیار تاثیرگذار است، همانگونه که بیان شده، نسبت به پنجشنبه (شب های جمعه) و جمعه ها برای خیرات کردند تاکید ویژه شده است، اما برای حقوق واجب این انتخاب روز و شب تعیین نشده و هر روزی که شد می توانند ادا کنند.

بهترین خیرات برای اموات چیست؟
بهترین خیرات برای اموات از نگاه قرآن کریم

درباره بهترین خیرات برای اموات، قرآن کریم به طور مستقیم و صریح صحبت نمی کند، اما این مسلّم است که دعا برای اموات و نیاکان و نیز فرهنگ تجلیل و به نیکی یاد کردن از مؤمنان خفته در خاک، مورد تأیید قرآن است. برخی از آیات در این زمینه چنین است.
«یُنَبَّؤُا الْإِنْسانُ یَوْمَئِذٍ بِما قَدَّمَ وَ أَخَّرَ»؛(7) و در آن روز انسان را از تمام کارهایى که از پیش یا پس فرستاده آگاه مى‏کنند. واژه «أَخَّرَ» براساس یکی از تفسیرها، کارهای خوب یا بدی است که پس از مرگ انسان از طریق بازماندگان عاید انسان می‌شود، یا سنت‌های خوب و بدی است که انسان به یادگار گذاشته و مردم با عمل کردن به آنها هر ثواب و یا عقابی را که کسب می‌کنند، برای بنیان‌گذارش نیز ثبت خواهد شد.


بیشتر بخوانید: عالم برزخ چگونه عالمی است؟ 


«رَبَّنَا اغْفِرْ لی‏ وَ لِوالِدَیَّ وَ لِلْمُؤْمِنینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِساب»؛(8) پروردگارا! من و پدر و مادرم و همه مؤمنان را، در آن روز که حساب برپا مى‏شود، بیامرز. حضرت ابراهیم(ع) در این آیه از خداوند براى سه گروه طلب مغفرت کرده است. یک: برای خویش. دو: براى پدر و مادرش. (9) و سومین دسته‌‏اى که حضرت ابراهیم براى آنان دعا می‌کند، مؤمنان هستند.

«وَ الَّذینَ جاؤُ مِنْ بَعْدِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذینَ سَبَقُونا بِالْإیمانِ»؛(10) کسانى که از پس ایشان آمده‏‌اند، می‌گویند اى پروردگار ما، ما و برادران ما را که پیش از ما ایمان آورده‌‏اند بیامرز. آیندگان از درگاه خداوند براى گذشتگان آمرزش می‌طلبند، و خداى سبحان دعاى برادر را در حق برادر مؤمنش می‌پذیرد.

۱. زاد المعاد، صفحه ۵۷۳.
۲. مستدرک الوسائل، جلد ۲، صفحه ۴۸۴، حدیث ۲۳.
۳. همان مدرک، حدیث ۲۴.
۴. همان مدرک، صفحه ۱۱۴، حدیث ۱۱.
۵. زاد المعاد، صفحه ۵۷۳.
۶. همان مدرک، صفحه ۵۷۴.
منبع مفاتیح نوین، حضرت آیت الله مکارم شیرازی.
7.قیامت، 13
8.ابراهیم، 41
9.منظور حضرت ابراهیم(ع) از این دعا، پدر حقیقى خودش یعنى (تارخ) بود که مؤمن از دنیا رفت؛ به دلیل آن‌که کلمه «والد و والده» براى پدر و مادر واقعى انسان به کار می‌رود، چنان‌که در این آیه است؛ چون حضرت ابراهیم این دعا را در اواخر عمر خود کرده، و در اوایل عمر خود از عمویش آزر که بت‌‏پرست بود بیزارى جست. طباطبائی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج ‏12، ص 78، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ پنجم، 1417ق.
10. حشر، 10.

انتهای پیام/

بهترین خیرات برای اموات ازنگاه قرآن چیست؟

برچسب ها: قرآن ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶۵
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۰۲:۳۹ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام دوستان من ۱۰ ده ساله که همسرم به رحمت خدا رفته خیلی از رفتنش دلگیرم و هرچه میگذره دل تنگ تر میشم میشه یه فاتحه و صلوات به روح از دست رفته منم بخونید خداوند اموات شمارو هم قریق رحمت خودش بفرماید انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۱:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام من سه هفته میشه همسر نازنینم را بعلت کانسر پیشرفته ازدست دادم دیگر هیچ علاقه ای به این زندگی و دنیا ندارم..برای شادی روحش صلوات فاتحه ای قرایت کنید....چکار کنم دلم اروم شه؟خیلی دلم تنگه......????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
سلام مادرم یک هفته فوت کرده،خیلی سخته برام مادرم خیلی جوان بود سکته کرده برای شادی روحش فاتحه و صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
سلام منم مادرم۱۰ روزه فوت کرده با خواندن فاتحه و صلوات یاد تمام رفتگان باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۸ دی ۱۴۰۲
همه عشقم خاطرات خوبم قلبم روح وتنم با مادرم در خاک خوابید تا بمیرم به بادشم ...خدا کنه جای همه مادرای خوب ،بهترین باشه وامام حسین شفیعشون
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر .راستش یه سوالی دارم به تازگی یکی از عزیزانم رو از دست دادم .با توجه به خواب های اشفته ای که میبینیم نیاز هست که خیرات بیشتری براش بدیم .به فکرم رسید که برای یک مدرسه پرده بدوزم .منتها دوستان میگن این پرده ها بعد چند سال بلا استفاده میشه بعدش که قدیمی شد میندازن دور اونوقت دیگه ثوابی برای متوفی نداره به نظرتون این موضوع صحت داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
گیسو
۱۵:۵۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
سلام ?خداوند اموات تک تکتون رو رحمت کنه،مادر عزیزم سه ماهه که فوت شده خیلی جوان بود خیلی ایست قلبی کرد تموم عمرش زحمت کشید ما بچه ها رو بدون پدر بزرگ کرد خوشی نکرد دستاش از زحمت زیادی پینه بسته بود یادش میوفتم جیگرم میسوزه داغ مادر خیلی سخته تو رو خدا برای مادر من یه فاتحه یه صلوات بفرستید خداوند بیامرزه اموات همتون رو
Iran (Islamic Republic of)
گیسو
۱۵:۵۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
سلام ?خداوند اموات تک تکتون رو رحمت کنه،مادر عزیزم سه ماهه که فوت شده خیلی جوان بود خیلی ایست قلبی کرد تموم عمرش زحمت کشید ما بچه ها رو بدون پدر بزرگ کرد خوشی نکرد دستاش از زحمت زیادی پینه بسته بود یادش میوفتم جیگرم میسوزه داغ مادر خیلی سخته تو رو خدا برای مادر من یه فاتحه یه صلوات بفرستید خداوند بیامرزه اموات همتون رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
سلام من مادر بزرگم فوت کرده عمومم به خاطر این اتفاق خودکشی کرده لطفا برای شادی روحشون صلوات و فاتحه بفرستید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
روح جمیع اموات شاد جایگاهشون بهشت ابدی الهی خدای مهربون به وسعت غم به این بزرگی به وجودمون صبر سلامتی عنایت کنه در حق همسر جوان منم فاتحه ای قرائت بفرمایید وجود همگیتون سلامت در پناه حق باشید التماس دعاا
France
مهدی
۱۷:۰۴ ۰۱ تير ۱۴۰۲
سلام ،لطف کنین صلواتی برای تعجیل در ظهور امام زمان و شادی روح همه اموات از حضرت آدم تا به امروز
Iran (Islamic Republic of)
هدایتی
۰۹:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
مادربزرگمو تازه ازدست دادم خیلی دوستش داشتم لطف کنید برای شادی روحش فاتحه وصلوات بفرستید.
Germany
میلاد
۲۰:۲۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
سلام لطفا صلوات و فاتحه برای پدر عزیزم محمود عبدلی
Iran (Islamic Republic of)
کیانوش
۱۷:۰۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
لطفا صلوات و فاتحه برای مادرم زهرا حساس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام پدرم کربلایی علیرضا عزیزپور چند روزه که از دست دادم لطفا فاتحه و دعا کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام من الان هفت روز پدر جوان مو از دست دادم لطف با ذکر یک صلوات و فاتحه روحش را شاد کنید اجرکم عندالله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نسرین عبدالهی
۱۴:۲۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
مامان قشنگمو ۲۱ روز پیش بخاطر اشتباه یه پزشک از خدا بی خبر از دست دادم،مادرم تو بغل خودم رفت،تا خود صبح بغلش کردم و التماس کردم چشماشو باز کنه.قرار بود لباس سفید عروسی تنم کنه،الان رخت مشکی تنمه
دلم براش تنگ شده.اونقدری که دیگه دنیا به چشمم نمیاد.مادرم عاشق اهل بیت پیامبر بود و هر روز زیارت عاشورا میخوند.برای شادی روح مامان قشنگم فاتحه یا ۵ صلوات بفرستید.
Iran (Islamic Republic of)
از بابل
۰۰:۰۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
باسلام و احترام، به حرمت عشق و علاقه مادرتون به اهل بیت پیامبر علیهم السلام و مداومت زیارت عاشورا، ثواب صلوات بر محمد و آل محمد را بروح مادر مرحومتان هدیه مینمایم، خداوند روحشان را شاد و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت، مرهم دلهای شکسته شما باشد،
Iran (Islamic Republic of)
نیستانک
۲۲:۴۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام: بهترین خیرات برای والدین انجام اعمال و کارهای خوب هست و چون توان این امر در جامعه کنونی نیست پس بهترین عمل نبود تو هست. یعنی تا میتوانی رفتار بنحوی باشد که بود و نبودت یکی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۰۸:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
برای شادی همه اموات علی الخصوص پدر عزیزوبا وقارم فاتحه وصلوات بفرستید اجرکم عندالله
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
لطفا برای شادی روح پدر عزیز من هم (حاج حسین شادکام) فاتحه و صلوات بفرستید
امروز سه روزه از دستش دادم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا تمام رفتگان را بیامرزد لطفا با ذکر فاتحه و صلواتی برادر جوان من هم خوشحال کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا بهروز
۲۲:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
سلام لطفا برای داداشم ک تازگی فوت کردن براشون صلوات بفرسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان،ان شالله تو سال جدید غم نبینین و خداعزیزاتونو حفظ کنه.
منم مادرم، حدود ۲ماه پیش،دراثر سرطان ازدست دادم .سال پیش همش توبیمارستان بودو شرایط خیلی سختی رو گذروند،
ممنون میشم برای شادی روحش فاتحه یا دعا بخونین.متشکرم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا فراحی قصر ابونصر
۰۷:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان خدا همه اموات را قرین رحمت خود قرار بدهد انشالله خدا پدر بنده هم که چند روز پیش بر اثر بیماری از دست دادیم بیامرزد برای شادی روح همه اموات من یقرا فاتحه صلوات
Pakistan
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام دوستم جوان بود شهید شده است برایش دعا بفرستیر تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
باسلام.
خداوند همه رفتگان را بيامرزد .مخصوصا مادر مهربانم رو كه به تازگي از دنيا رفتن .شادي روح همه اموات فاتحه اي قرائت كنيم .
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
باسلام خدمت تمام دوستان.قبل از هر چیز جا داره سپاسگزار خداوند با شیم بابت اعضای خانواده و دوستان، مادرم مهربانم ۲۵ سال پیش از دنیا رفت، برای شادی روح تمام مادرامون دعا کنیم و با ذکر یک صلوات خشنودشون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
برای پدرجوونم محمدبابایی فاتحه بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
خدای مهربان، برادر عزیزم رو در کنار مومنان خوب ومهربانت مورد رحمت خویش قراربده،کمک کن بتونم غم بزرگ بی برادری رو تحمل کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۸ دی ۱۴۰۰
پدربزرگ عزیزم رو از دست دادم محتاج دعای شما هستم براش فاتحه ای بخونید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۱۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام دوستان من هرهفته برای اموات بازیگران فوتبالیست های که به رحمت خدا رفتن شکلات میخرم میدم یا اموات همگی شما هستم یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام مادر من حدود سه ماهه فوت شده اگه ممکنه فاتحه ای برای شادی اون مرحوم قرائت بفرمایید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
با سلام.لطفا برای مادر و برادرم که تازه فوت شدند فاتحه ای قرائت نمایید.خداوند اموات شما رو هم رحمت کند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
زهرا عمارلو
۲۳:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سلام پسرم بیست سال داشت تازه فوت کرد ن براش فاتحه بفرستید لطفا ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
سلام برای برادرم جوان بوده فاتحه بدهید خدا بیامرزه اموات شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
من خواهر گلم رو که هم جای مادرم و هم جای پدرم و هم خواهرم و دوست و رفیقم بود دراول اذر ماه از دست دادم با هم زندگی می کردیم و الان هیچ کدام پیش من نیستند لطفا برای خواهرعزیزم فاتحه و صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
من پسرم را که دانشجوی دندانپزشکی بود ۳۰ روز پیش ازدست دادم برای شادی روحش فاتحه وصلوات بفرستید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
س،ت
۲۳:۲۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام ،من یکسال پیش برادرم علی را در اثر سقوط در دره خلخال از دست دادم،برای شادی روحش لطفاً یک صلوات بفرستید،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
کیانا
۰۶:۵۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام خدواند همه رفتگان رو ببخشد وبیامرزد منم مامان خوشگلم رو چهار ماهه بر اثر کرونا از دست دادم خیلی دلتنگ مامانم هستم کاش میشد یه بار میتونستم بغلش کنم مامان جونم دلم برات تنگ شده چطور دلت اومد بچه هاتو تنها بزاری لطفا خواهش میکنم اگه میتونید فاتحه ای واسه مامان من بگید
Iran (Islamic Republic of)
ابریشم کار
۱۲:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من هم همسر عزیزم رو در اثر کرونا پنج ماه پیش از دست دددم.برای شادی روحش دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
خداوند تمام رفتگان رابیامرزدوروحشان شاد باشد
برای شادی روحشان یه صلوات برای هدیه روحشان کنید
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۴۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام
پدر منم الان ۵۰ روزه به رحمت خدا رفته، دو دوز واکسنشم زده بود، بعد یک ماه به کرونا مبتلا شد و بعد دو هفته بستری بودن سکته قلبی کرد و برای همیشه رفت، ما موندیم و یه جیگر سوخته، لطفا برای آرامشش فاتحه بخونید، ممنون از لطفتون
Iran (Islamic Republic of)
مرسانا
۰۸:۰۷ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
سلام من هم برادرم ‌و نزدیک ب ۳ماه از دست دادم ‌و حسرت عروسیش و دیدن بچشو ‌ب دل ما گذاشت و رفت و توی این دنیا ی روز خوش ندید تو رو‌خدا برای برادرم فاتحه و‌اناانزلنا بخوانید برای شادی روحش ممنون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
سلام خدا همه ى رفتگان رو ببخشِ و بيامرزه و روحشون شاد
منم برادرم رو سه ماهه از دست دادم خيلى سخته مخصوصاً كه خيرى از اين دنيا نديد از بچگى كار كرد و توى جوانى ناكام از دنيا رفت زندگى و اطرافيون اينقدر بهش سخت گرفتن كه خودش شد عزرائيل جون خودش و با چندتا قرص خواب براى هميشه چشماشو بست و راحت شد از اينهمه عذاب لطفا هر كس كه ميتونه و دوست داره براى برادر من فاتحه و سوره أنا إنزالنا بخونه كه شايد خدا از سرتقصيرش بگذره كه خودكشى از گناهان كبيرست از اين دنيا هيچ خيرى نديد
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۱:۵۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام
برای اموات همتون صلوات فرستادم جمیعا
منم دختر ۵ روزمو از دست دادم. همش میگم خدا چطوری دلت اومد جون یه نوزاد ۵ روزه بگیری .. زمانی که تن بی جون کوچولوی دخترمو بغل کردم تلخ ترین قشنگ ترین حس دنیارو باهم تجربه کردم
مرگ بچه خیلی سخته. خیلی سخت .‌
خدا به همتون آرامش بده.
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۱:۴۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خدا همه رفتگان رو بیامرزه و روحشون شاد من هم ۴ ماهه مادرم عزیزم رو ازدست دادم نه با کرونا بلکه با واکسنش به از تزریق واکسن کرونا سکته مغزی کرد صحیح و سالم بود جلو چشام چشامشو بست و برای همیشه رفت هنوز تو شوک هستم خیلی تنها شدم تحملش خیلی سخته آنقدر شدید رعایت میکردیم که کرونا نگیرن اصلا فکرشم نمی کردم اینطوری بشه من موندم و بابام و یه دنیا غصه و تنهایی
Iran (Islamic Republic of)
الیاسی
۲۰:۵۳ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام منم مادرما دوماه از دست دادم عمل ترویید کردن بدخیم بود از دست دادم گفتن باید عمل نمیشد با کلی هزینه از دست دادیم به شادی روح همه اوات صلوات
Turkiye
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
سلام وعرض ادب بنده حدود 40 روز پیش همسر بسیار مودب وایثارگرم را ازدست دادم بر اثر کرونا پسرم یتیم شد خوهشا برای شادی روحش فاتحه ای بخونیو ممنون ومتشکر
Iran (Islamic Republic of)
....‌‌‌
۲۳:۲۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خدارحمتش کند.درد بزرگ وخانمان سوزی است‌همسربیچاره من هم براثرکرونا به رحمت خدارفت.هرروز،دیوانه ترازروزقبل هستم.۷ماه است که فقط گریه میکنم.حالم بداست.اززندگی بیزارم.فقط به خاطردوفرزندم مجبورم به این زندگی،ادامه دهم.همه جوانی وشادابی وآرزوهایم راهمراه همسرم به خاک سپردم.یادش بخیر.چقدر پاک ومظلوم ومهربان بود.یادهمه جوانان آرزوبه دل،بخیر.حالا می فهمم که چقدرلذت بخش وشیرین است که پابه پای همسرت، درگذرزمان،پیرشوی.باهمسرت به سالمندی برسی ووقتی ازدنیارفتی ،چشمت به دنیابازنباشد.یاد جوانان آرزوبه دل بخیر.لعنت به کروناکه زندگی مراازمن گرفت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
سلام، خواهرم فقط 18سالش بود و چهل روز پیش به رحمت خدا رفت. جیگر هممون آتیش گرفته. خواهرم خیلی معصوم و مظلوم بود، لطفاً برای شادی روحش دعا کنید. انشالله خداوند همه رفتگان رو مورد رحمت و مغفرت خودش قرار بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
خدابیامرزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خواهش میکنم یه فاتحه وصل ات هم برا عموی من بخونید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۲۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
منم خواهرمو از دست دادم خیلی غیر منتظره بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من پدرم رو ۱۰ روزه از دست دادم ممنونتون میشم فاتحه ای با صلوات براشون بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
زندی
۱۸:۳۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام برای شادی روح همه گذشتگان و خواهر عزیزتر از جانم صلوات بر محمد ص آل محمد
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام دوستان برادر من ۳۰ سالش بود ۱۷ مهر به خاطر بیماری کرونا فوت کرد لطفا یه صلوات هدیه به روحش کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
سلام پدر عزیز من شب تاسوعا به خاک سپرده شد،خیلی انسان زحمت کشی بود،تو یک سال اخیر بینهایت عذاب کشید با بیماری دیابت و دوتا پاهاش رو از دست داده بود،داغ عزیز واقعا سخته من تابحال این حس و حال بد رو نداشتم، بعد حدودا سه ماه هنوز داغم تازه است، لطفاً برای شادی روح پدرم حاج اکبر گودرزی وهمه ی درگذشتگان صلواتی هدیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
سلام عزیزم درست مثل من با این تفاوت که من پدر عزیز تر از جانم را دو ساله که از دست دادم پدر من توسط عروس معتادش به وسیله سمی بسیار مهلک فوت شد درفراق پدر انقدر گریه کردم طی این دوسال که اشک چشمانم دیگر خشک شد اگه دل شکسته ای واسه پدر من یک فاتحه بفرست روح پدرت قرین رحمت الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
سلام ۱۵ مهر خواهرمو از دست دادم ۳۱ ساله بود با مدرک دکتری روانشاسی که داشت پایان نامه اش رو می‌گذروند تازه ۴ ماه بود رفته بود سر خونه و زندگیش واسش فاتحه بفرستید خدا عزیزاتونو واستون نگه داره ۶ بار قلبش وایساد احیاش کردن خیلی مظلومانه رفت
Germany
احمدی
۱۱:۵۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
باسلام پسرم به علت افسردگی شدید خودکشی کردنوجوان بود در یتیمی بزرگش کردم سه ماه ونیم من زیر نطر پزشک هستم وصدقه جاریه که
اسمش بماند انجام میخوام بدم پیشنهاد شما وابستگی خودم پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
من درطول ۴سال هست برادرم وهمسرم مادرم و۲۰روز هست پدرم ازدست دادم خیلی داغون شدم دایم توتاریکی میشینم پرده اتاقم کشیدم لامپ اتاقم هم خاموش دلم نمیخوادکسی ببینم دلم میخوادفریاد بزنم یکی اوناروبرگردونه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۵۸ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
اخ سه روزه عشقم فوت شده جگرم داره اتیش میگیره به خدا توپاکی ونجابت و زیبایی ومعصومی ومطیع بودن دربرابر شوهرایندش که من بدبخت بودم تک بود یه فرشته بود که به این دنیا تعلق نداشت ،خدانخواست زندگیمونا شروع کنیم من داغ پدرم دیدم اما ای هوارررر هیچکدام مثل نامزدت عشقت نیست لعنت به این کرونا نفرینننننن به این کرونا وهرکس تولیدش کردهرکس میپاشه این ویروس را یاهرکس دست داره تو اینکار خداکنه مثل من بیچاره شه جگرش بسوزه وهرکاری کنه خوب نشه توروخدا بگین خدارحمتش کنه و فاتحه ای بدین براش و قدرهمدیگه را بدونین ماهم فکر میکردیم مرگ و کرونا برای ما نیست برای بقیس اما،،،
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۳:۳۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
خدارحمتش کند.درکتان میکنم.من هم همسرجوان وآرزوبه دلم رابراثرکرونا ازدست دادم.۶ماه گذشته وهرروز داغش تازه ترمیشود.جنون گرفته ام.به مرز خودکشی رسیده ام امابخاطر دوفرزندم که هنوزسنی ندارند،تحمل میکنم.داغ همسرجوان،بد دردی است.خداصبرنمیدهد.داغش هم هرگز یادتان نمی رود.طفلکی چی می کشید؟؟من بعد۶ماه دارم ازغصه می میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
سلام من فرزندم رو ۲۷ شهریور در تصادف از دست دادم هیچ غمی بالاتر و سنگین تر از مرگ اولاد در جهان نیست بخدا مرگ برادر و پدر و مادر سخته اما مصیبت عظما مرگ فرزند نوجوان هست خدایا برس به داد ما
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۴۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
منم مادرمو ۴۵ روز پیش به خاطر کرونا از دست دادم...خیلی سخته غم بی مادری به خصوص وقتی جلوی چشمات مثل گل پرپر میشن ولی کاری از دستت برنمیاد..شادی روح مادر من و همه درگذشتگان صلوات
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من هم مادر عزیزمو به خاطر کرونا ۴۵روز پیش از دست دادم
واقعا تحملش سخته مادرم ۵۳ سال داشت یه برادر و خواهر توی خونه دارم ...ولی دوستان مرگ حقه درسته غم فراق عزیزان سخته ولی به جنگ خدا نمیشه رفت ...نا شکری نکنید فقط دعا و قران هم روح عزیز از دست رفته شاد میشه هم خودتون ارامش پیدا میکنید ...خدا همه امواتو رحمت کنه ...صلوات
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۰:۱۳ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
سلام من برادرم الان 3ماه هست که بر اثر برق گرفتگی از دست دادم خیلی دلم براش تنگ شده خیلی
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۴:۰۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
من هم پدرم رو ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ بر اثر کرونا از دست دادم
خیلی دلتنگشم خیلی،پدرم خیلی مظلوم و مهربان بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام من مادربزرگم رو سه سال از دست دادم و دیشب توی خواب باخانواده رفتیم منزلی که داشتن ولی الان فروخته شده اون منزل وبرای مادربزرگ خیرات با مادر آماده کردیم وگلدون گلهاشم آب دادیم.تعبیر این خواب چگونه است؟لطفا کمک کنید!....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام منم پدرم رو ۳۰سال پیشومادرم رو ۵سال پیش از دست دادم ولی هنوز صداشون تو گوشمه خیلی قدر پدرو مادرتون رو بدونید که تو سن من افسوس نخورید که چه گوهری رو از دست دادید واقعا یه نگاهشون به همه دنیا با همه مال منارش میرزد دنیا محل گذره یه صلوات بفرستید برا همه اموات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
من برادرمو که یه دوقلو پسر دوساله داشت بر اثر برق گرفتگی از دست دادم.ده مرداد از دنیا رفت و امروز چهلشم بود خیلی داغونیم انقدر شوخ بود انقدر اقا چقدر برای پدر مادرم زحمت کشید یه تکیه گاه محکم بود برای همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام، من پدر عزیزم رو حدود ۱۷ روز پیش از دست دادم ، بسیار انسا مظلوم و مومنی بودند، لطفاً براش دعا کنید و فاتحه بخونید ، ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام من مادرمو بیست روزه از دست دادم خیلی خیلی دلم اتیش گرفته لعنت بر کرونا لطفا برای شادی روحش حمد یا یه صلوات بفرسین
Germany
ناشناس
۰۵:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
خدا رحمت کنه مادرتو.منم مادرمو از دست دادم.روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام
من پدر عزیز و مظلومم را ۲۳ روزه از دست دادم.قلبم آتیش گرفته.دلم خیلی براش تنگ شده.حاضرم همه ی زندگیمو بدم فقط یه بار دیگه بغلش کنم.لعنت به کرونا.لطفا برای شادی روح و آمرزشش یه حمد قرائت کنید.روح همه ی عزیزان آسمونی شاد.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل معین
۱۲:۱۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام من حدود سی روز برادر زاده صبحان معین از دست دادن بدیم بود بزرگش کردم بیست سال داشت براثرتصادف خواهشا یه حمد بخونید تمنا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام امروز هفتم مادرمه اگه میتونید واسش دعا کنید مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام من داییم رو در همین دهه اول محرم و بعد از یک هفته پدربزرگمو از دستدادم ....بسیار بسیار انسان های شریف و متواضعی بودند بسیار ...داییم خیلی کارها ی خیر در حق هیلی ها کرده بود ولی متاسفانه این دنیا بهشش وفا نکرد و مجرد هم از دنیا رفت لطفا برای این عزیز که حتی فرزند و همسری هم نداره به یادش باشند و پدربزرگم که بسیار مهربان و متواضع و بسیار کار های خیر میکرد حمد و سوره ای بخوانید ... مطمعن باشید ثوابش برای شما هم نوشته میشه ممنونم
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
با سلام خدمت همه عزیزان داغدار.بزرگواران پدر نازنین ومهربان ودلسوزی داشتم .که همیشه خیرشون به همه می رسید اما حالا نیست از دلتنگیش دارم میمیرم سنی نداشت صحیح وسالم بود حتی یک قرص مصرف نمیکرد.تا اسم امام حسین میومد اشک از چشمانش جاری میشد .اما لعنت براین کرونا که جان پدر عزیزمان راگرفت.پدر مهربونم هم وعده شده بود با امام حسین که تو ماه آقا جانمان اربابمان عزایش یکی باشد.اصلا قدرت ندارم .عزیزان برای شادی روح این یار امام حسینی منت بردیده ام بگذاری وصلواتی بفرستید.
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۶:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام به همه عزیزانی که داغ عزیزی در دل دارن منم داغ پدری مهربان دلسوز بامحبت به دل دارم امروز هیچده روز دل تنگ صدای مهربانشم پدرم مداح امام حسین بود پدرم در طول زندگی هرگز بیمار نشد ولی این کرونای لعنتی اونو از ما گرفت دل مارو سوزوند از شما عزیزان برای شادی روح پدر من وهمه پدرانی که کرونا ازمون گرفت یه فاتحه وصلوات بخونیم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام من پدرم رو ۷ ماه از دست دادم ۷ ماه صداشو نشنیدم فاتحه براش بفرستید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۶:۰۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
«اللَّهُمَ‏ ادْخِلْ‏ عَلى‏ اهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورِ؛
ای خالق همه ی وجودها ! داخل کن بر تمامی اهل قبور ، آرامش و سرور را .
سلام خدا به همه انسان ها
به برداشت من بنده روسیاه خدا از قرآن مجید و تایید عقلم ، نعمتی که زمان بردار و گذران هست ، اصلاً نعمت نبوده و چیزی جز امتحان الله نیست . در این زندگی ِلحظه لحظه امتحان ، فقط آنچه برای انسان نعمت و ابدی خواهد بود ایمان به الله و عمل صالح خواهد بود .
ای عزیزانی که دلشان به حال اموات میسوزد آیا زندگی دنیا طبق عقل خودتان و صراحت قرآن ، چیزی جز متاع ناچیز و پست و زودگذر نیست !؟
پس با همه سختی ها ، همت کنیم و تا جان در این جسم خاکی داریم از طرف تمامی انسان ها خیرات و احسان کنیم
به الله قسم داغدار بردار پاکدستی هستم که اگه دنیا ارزش داشت قطعا او لایقتر از من در زندگی در آن بود .
ولی قطعا دنیا فقط و فقط امتحان برای یک زندگی بی نهایت بوده است. اگر دنیا بر اساس لیاقت بوده قطعا انسانهای پاک همچون انبیا و امامان و‌ انسان های درستکار از همه سزاورتر بر حضور در آن بوده اند .
التماس دعا برای در پناه حق بودن همگیمان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
باسلام منم شیش ماه پیش ماردم عزیزدلم راازدست دادم لطفا براشی صلوات وفاتحه بخونیدممنونم
Russian Federation
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
من ۳ماه قبل،همسرعزیزم رابراثرکرونا ازدست دادم.بارها میخواسته ام ازشدت اندوه ،خودم رابکشم امابخاطر دوفرزندکوچکم اینکاررانکرده ام‌.به مرزجنون رسیده ام.چه آرزوهایی که برای فرزندانمان وزندگیمان داشتیم وبربادرفت.داغ بسیارعظیمی است وازتحمل من خارج است.هرلحظه به یادش هستم وازهجرانش میسوزم.خدایا داغ همسرجوان به کسی نده .
Iran (Islamic Republic of)
س,ی
۲۳:۴۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
سلام منم دقیقا ۵۵ روزه عشقم و همسرم رو بر اثر کرونا از دست دادم.دوتا پسر ۸ ساله و ۲ساله دارم که کلی آرزو داشتیم براشون.۱۰ سال عاشقانه زندگی کردیم اینقدر خوب و مردم دار بود که هنوز هیچ کس رفتنش رو باور نکرده.دارم دیوونه میشم از فراقش .لطفا هرکس پیاممو دید براش فاتحه ای بخونه.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۲۲:۰۴ ۱۹ تير ۱۴۰۰
سلام من پدرم رو 12 سال پیش از دست دادم یکی از فامیلامون رفت کما و پدرم رو دید که خیلی ناراحته خواهش میکنم برای شادی روحش یه حمد و سوره و یک صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۸ تير ۱۴۰۰
سلام من مادرم ۷ ماه از دست دادم خواهش میکنم برای شادی روحش صلوات بفرستین،حاجیه سکینه امرایی،خدا همه اموات رو با فاطمه زهرا محشور کنه و بیامرزه،
Iran (Islamic Republic of)
بهزادی
۱۴:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
منهم دخترجوانم را سه ماهه ازدست دادم قلبم خونه ومیسوزم لطفا براش صلوات هدیه بدهید(زهرابهزادی)
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام خداوند بهتون صبر بده و آن عزیز سفر کرده رابیامرزد. منهم 24خرداد دختر جوانم راکه روزی 13ساعت درمیخوند برای کنکور آماده میشد درطول 24ساعت بصورت عجیب و غریب در بیمارستان از دست دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
منم پسر م که شاگرد تیزهوشان بود و برای کنکور در س میخوند را بر اثر سکته در خواب از دست دادم بعد از یک سال و نیم هنوز نمیتونم بپذیرم این اتفاق را .
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۶:۴۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
براشادی روح پدرومادرم صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من مادر عزیزمو یه هفته ای هس از دست دادم وابستگی شدیدی بهش داشتم لطفا برای مادرم و پدرم صلوات بفرستین
United States of America
مینو
۱۴:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام،امروز ده روز میشه مادر عزیزم با بیماری لعنتی کرونا فوت کردند مادرم بی بی فخری هاشمی،خواهش میکنم صلواتی برای روح پاک این خانم سید بفرستید، خدا همه اموات شما رابیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
اکرم علیزاده
۱۲:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۰
خدا رحمت کن روحشون شاد وقرین رحمت الهی
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
من پدرم را 8ماه از دست دادم خیلی دلتنگشم از همه عزیزان تمنا دارم برای شادی روح پدرم صلوات قرائت فرماید.
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام منم الان دوهفته هست (شب بیست وسوم ماه مبارک)بابامو دراثر سرطاان ازدست دادم خداهمه اموات رورحمت کنه ان شالله اموات ماهم مهمان سفره حضرت علی باشن لطفاجهت شادی روح همه اموات یه صلوات برمحمدو ال محمد بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم معین
۱۲:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
خدا رحمت کنخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام دوستان عزیزم منم پسر۲۴خودم علی افشاررو۱۳اردیبهشت ازدست دادم .برای شادی روحش ازتون التماس دعاوصلوات وفاتحه دارم .خداارفتگان همه شماروبیامرزه.الهی که همه درگذشتگان هم سفره آقاحضرت امیرالمؤمنین باشند.آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۱۸:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
منم ۴روز هست‌ که پدرم رو از دست دادم ،کاش می‌شد یکبار بغلش کنم ،پیشونیش و دستای زحمت کشش رو ببوسم و بهش بگم بابا جونم خیلی دوستت دارم ،دارم از دلتنگی برات میمیرم
منت سرم میگذارید اگر برای شادی روح پدرم محمد ابراهیم عربدشتی صلوات و فاتحه ای بفرستید
خدا اموات همتون رو بیامرزه جایگاهشون بهشت برین انشالله
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۱۸:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
منم ۴روز هست‌ که پدرم رو از دست دادم ،کاش می‌شد یکبار بغلش کنم ،پیشونیش و دستای زحمت کشش رو ببوسم و بهش بگم بابا جونم خیلی دوستت دارم ،دارم از دلتنگی برات میمیرم
منت سرم میگذارید اگر برای شادی روح پدرم محمد ابراهیم عربدشتی صلوات و فاتحه ای بفرستید
خدا اموات همتون رو بیامرزه جایگاهشون بهشت برین انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ابن‌سلیم...
۱۵:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
صلوات و حمدی برای شادی روح شادروان مرحوم کربلایی سلیم نوری نثار بفرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من هم پدرم رو در24فروردین 1400 به خاطر کرونا که شهیدان این دنیا هستند وبیگناه کشته شدند از دست دادم وخیلی غریبانه در بیمارستان ودر دفن غریبانه تر بودند لطفا روح ایشون رو با یک صلوات شادکنین، ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام خدایا در ماه مهمانی خودت برای همه اموات عفو ومغفرت بر اعمالشان بکش وپدر من حقیر را هم مورد عنایت خودت گردان
الهی امین بر محمد وآل محمد صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام،منمدپدرم رو سال ۹۹ بر اثر کرونا از دست دادم،واقعا غریب و مظلومانه از دنیا رفت،تورا به خدا برای شادی روحش فقط یه صلوات بفرستین،به نیت اقای محمد اصفهانی، ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۲۳:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام من پدر عزیزمو ۳۰شهریور ازدست دادم اگه امکانش هست براش فاتحه بخونین یا صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
امیر‌علی‌
۱۶:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام‌من‌بابام‌را‌سه‌هفته‌از‌دست‌دادم‌‌من‌خواهرم هنوز‌ده‌سالم‌‌برای‌شادی‌بابام‌صلوات
Iran (Islamic Republic of)
یامهدی
۰۳:۵۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام.منم مادرم پس از دوماه بستری در بیمارستان به رحمت خدارفت.هدیه کنید با ذکر یک صلوات بر حضرت محمد و آل محمد و ثوابش برسد به روح مادرمو اموات خودتان و اموات کسانی که زیر این پست کامنت گذاشتن.ممنون از لطفتتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام منم پدرم رو ۲۲ اسفند از دست دادم خیلی سخته لطفا برای شادی روحش صلوات بفرستید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
لطفا برای پدر عزیزتر ازجان منم که ۲۵ اسفند از دنیا رفت وبا رفتنش دنیای من تاریک وسیاه شده فاتحه ای با صلوات هدیه کنید از همتون سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
بنام خدابرای تمام امواتی که دراین قسمت درخواست صلوات شده صلوات بفرستیدوهدیه نماییداللهم صل علی محمدوآل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام من 25بهمن براثر تصادف مادر وبرادر جوانم رو از دست دادم خیلی سخته خواهشا برای شادی روحشان صلوات بفرستید خدا امواتتون رو بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۰۱:۱۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام. ضمن آرزوی آرامش و مغفرت براتمامی از دنیا رفتگان بخصوص پدر ومادرای عزیز از دست رفته ...من سه سال ونیم قبل پدر مهربانو زحمتکشمو از دست دادم همین دوروز قبل هم مادر نارنینمو بر اثر نارسایی قلبی وعفونت ریه بعداز ۱۷روز بستری شدن در بیمارستانخیلی ناگهانی از دست دادم .هنوز تو شوکم وباورنکردم فقدانشو چونکه کاملا سرپا بود وحتی یکروزم زمین گیر نشد با پای خودش رفت بیمارستان وجسم بیجانشو تحویلمون دادن .برا شادی و ارامش روحش لطفا یه فاتحه وصلوات..
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۷:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
برا داداش مهربون وجوون من که ۳۴روزه از دستش دادم
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۲:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام منم مادر عزیز تر از جانم را ۶ ماه پیش از دست دادم .لطفا خواهش میکنم برای شادی روحش فاتحه و قرآن بخوانید
۱۲۳۴