آموزش و پرورش بیشتر به موضوع قرآن بپردازد

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:در آموزش و پرورش باید توجه بیشتر به موضوع قرآن و عمل به آن فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛علوی‌ مقدم معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر به استفاده از معنویات قرآن در فضای مجازی بپردازیم وقت جوانان در این فضا به درستی پر می‌شود ،گفت:در آموزش و پرورش باید توجه بیشتر به موضوع قرآن و عمل به آن فرهنگ‌سازی شود.

 

وی با بیان اینکه دهه کرامت را آغاز کردیم و امیدواریم با بهره‌گیری از این ایام خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم،اظهار داشت:امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی اقبال مردم از پیر و جوان و کودک خردسال به خواندن قرآن و تلاوت، حفظ و عمل به آن فراوان شده است.


علوی مقدم با بیان اینکه هدف از برگزاری این مسابقات فراغت و حفظ قرآن نیست،افزود:هدف رسیدن به عمق قرآن است چون قرآن سراسر نور است و هر چه خود را نزدیک کنیم بهتر به وظایف نزدیک می‌شویم و هر چه بتوانیم با درک صحیح در انجام وظیفه، زندگی، اخلاق، رفتار،کردار و وظایفی که بر عهده داریم با عمل به قرآن خود را آمیخته به قرآن کنیم در زندگی موفق خواهیم بود. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:خدا را شاکریم که قرآن به برکت نظام در رأس قرار گرفته و جدی شده و امسال چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی را در خراسان جنوبی داریم و خداوند متعال قرآن را نازل کرد که ما در عمل و اخلاق به درستی آموخته و آن را در زندگی به کار بریم. 

 

وی با بیان اینکه قرآن اقیانوس عظیمی است که هرچه در آن فرو  برویم تشنه‌تر می‌شویم،افزود:مشکلات اساسی جوامع غربی و کشورهایی که فاقد این موهبت هستند این است که نمی‌توانند مملکت خود را با داشتن علوم مختلف و ثروت به صورت موفق اداره کنند.

 

علوی مقدم تصریح کرد:قرآن عامل اصلی موفقیت است و کلام قرآن در آن آرامش، آسایش علم و فناوری است و اگر به آن توجه شود در همه جوانب موفق خواهیم بود.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت:آنهایی که به صورت  جدی مطالعه دارند می دانند تمام منشأ علوم در کلام وحی پیدا می‌شود و قرآن کتابی معمولی نیست که با یک بار خواندن هدایت شویم،قرآن چون آب است که به آن هر روز نیاز داریم.

 

علوی‌مقدم افزود:امروز در دنیا اگر موفقیتی احساس می‌شود و اگر به دنبال آن هستیم که بر قله علوم قرار گیریم و به ذات آن پی ببریم منشأ همه آنها قرآن و احادیث معنوی برخواسته از قرآن است و این  نیازمند فرهنگ سازی  بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش به این کتاب عظیم به طور جدی باید پرداخته و عمل شود،گفت:نسل جوان آماده پذیریش علوم قرآنی است و امیدواریم با  الهام از قرآن انجام وظیفه و مسئولیت خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/غ

لزوم فرهنگ سازی در خصوص توجه بیشتر به قرآن و عمل به آن

برچسب ها: قرآن ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.