مرمت رواق‌های ایوان ضلع شمالی امامزاده اسماعیل (ع) قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت:مرحله جدید مرمت و ساماندهی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) قزوین شامل مرمت رواق‌های ایوان ضلع شمالی در حال اجرا است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اقدام‌های مرمتی بنای تاریخی - مذهبی امامزاده اسماعیل (ع) اعم از استحکام بخشی و مرمت طاق، کف‌سازی، گچ‌کاری، بندکشی و احیای مسیر دسترسی به پشت بام در حال انجام است.

حضرتی اضافه کرد: مرحله اول طرح مرمت این بنای تاریخی– مذهبی شامل ساماندهی و مرمت ایوان جنوبی از زمستان ۹۶ در دستور کار گرفت که در این طرح اقدام‌های مرمتی، چون مرمت دیواره، دانه‌گذاری آجری، نصب پنجره، بندکشی و نصب ناودان سنگی به اجرا درآمد.

بقعه امامزاده اسماعیل (ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی قاپو قرار دارد و در تاریخ بیستم مهرماه سال ۷۶ با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفت و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اجرای مرحله جدید ساماندهی آستان امامزاده اسماعیل (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار