رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افتتاح بیمارستان ۳۵۰ تختوابی از کمبود تخت بیمارستانی در ورامین خبر داد.

کلنگ بیمارستان ٣٥٠ تختخوابى ورامین زده شد/ کمبود تخت بیمارستانی در شهرستانی مجاور پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عملیات ساخت بیمارستان جدید ورامین با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  صبح امروز در ورامین آغاز شد.

آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکى شهید بهشتى در حاشیه آغاز عملیات ساخت بیمارستان با اشاره به محرومیت شدید ورامین از نظر دسترسی به خدمات درمانی گفت: در شهرستان ورامین بر اساس آخرین سرشماری، ٣٢٠ هزار ایرانی و شمار زیادی تبعه بیگانه زندگى مى کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در شهرستان ورامین، به ازای هر هزار نفر، ٠/٣ تخت بیمارستانی وجود دارد که متوسط کشوری این شاخص، ١/٦ تخت به ازای هر هزار نفر است.

وی یادآور شد: بیمارستان شهید مفتح ورامین با ظرفیت ٣٥٠ تخت بیمارستانی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) احداث می‌شود تا بخشی از مشکلات درمانی مردم این منطقه کاهش پیدا کند.

آقاجانى تصریح کرد: امروز خرسندیم که بیمارستان شهیدستارى قرچک با کمک وزارت بهداشت و ستاد فرمان اجرایى امام افتتاح شد، این بیمارستان ٣٠ هزار مترمربع فضا دارد که ٣ هزار مترمربع آن براى پد هلیکوپتر به منظور انتقال مصدومان اورژانسى و مجروحان و ٨٢٠٠ مترمربع فضاى ساختمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکى شهیدبهشتى گفت: بیمارستان برکت شهیدستارى قرچک با ٧٤ تخت فعال در بخش هاى داخلى، کودکان، زنان، ICU، CCU و ICU نوزادان و بلوک زایمان راه اندازى شده است و ٤٥ متخصص در ٧ رشته تخصصى به مردم خدمت رسانى مى کنند و ٢١٨ نفر در آن مشغول به کار مى شوند که ١٣٦ نفر تاکنون آغاز به کار کرده اند.

آقاجانى با اشاره به مشکل مالى بیمارستان شهید ستارى قرچک گفت: اعتبارات سال ٩٧ بیمارستان داده نشده است و باید دانشگاه آن‌ها را پرداخت کند، اما این بیمارستان نیازمند یارانه است و امیدواریم مشکل تخصیص اعتبار براى این بیمارستان از ردیف هاى بودجه جارى سازمان برنامه و بودجه حل شود زیرا این بیمارستان حاکمیتى است.

انتهاى پیام/

کلنگ زنی بیمارستانی ٣٥٠ تختخوابى در ورامین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.