کارگاه تدوین برنامه سیپا در مهاباد برگزارشد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارگاه آموزشی سیپا به منظور آموزش جوامع محلی و تبیین مفهوم سیپا برای ذینفعان و کسانی که در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به اینکه اهداف عملیاتی طرح سیپا عمل،دانش و مهارت و آگاهی افزایی است ، گفت: سیپا به معنی اطلاع رسانی، آموزش،مشارکت و آگاهی افزایی می باشد که با موضوع مدیریت منابع آبی ، مدیریت تالاب ها و حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری در محل سالن اداره جهاد کشاورزی برگزار گردید.

وی  افزود: شناسایی مشکلات و تهدیدات تالابها ، شناسایی ذینفعان ، عدم مشارکت همگانی،مدیریت ناصحیح آب و عدم آگاهی و آموزش جامعه در خصوص مسائل زیست محیطی از جمله موضوعاتی بود که در این کارگاه به آن پرداخته شد.

وی افزود: این کارگاه با همکاری طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی توسط انجمن حمایت از حیات وحش کانی برازان و کانون سبز گردشگری کانی برازان برگزار گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: برگزاری این کارگاه ها جهت توان بخشی اخلاق زیست محیطی، ارتقای دانش محیط زیستی در جامعه، بهره مندی از توان اقشار مردمی و نهادهای اداری در پیشبرد اهداف محیط زیستی اکوسیستم های آبی حوزه آبریز دریاچه ارومیه، مدیریت زیست بومی تالاب ها، تغییرات اقلیمی، پرنده نگری می باشد.

 انتهای پیام/ع

کارگاه های آموزشی در جهت احیای دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.