به منظور رفع مشکل کم آبی کشاورزان طارمی؛

رها سازی 20 میلیون مترمکعب آب در رودخانه قزل اوزن

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان از رها سازی 20 میلیون مترمکعب آب در رودخانه قزل اوزن خبر داد.

رها سازی 20 میلیون مترمکعب آب در رودخانه قزل اوزنرضا پور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت: مقرر شده تا همچون سال گذشته برای رفع مشکل کم آبی کشاورزان طارمی از اول مرداد دریچه سد آیدوقموش بر روی رودخانه قزل اوزن بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه مقدار اولیه آبی که رهاسازی خواهد شد 20 میلیون مترمکعب خواهد بود اظهار امیدواری کرد: آب رهاسازی شده پس از رسیدن به حوزه شهرستان طارم با کار کارشناسانه و مدیریت مصرف کشاورزان مانع از ورود آب به سد منجیل شده و مشکلات کشاورزان طارم برطرف شود.

رضا پور یکی از مشکلات اساسی در رها سازی آب در سالجاری از سد مذکور را عدم انجام تعهدات کشاورزان در پرداخت آب بهای کشاورزی و پرداخت آن به شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و خلف وعده های صورت گرفته اعلام کرد.

این مسئول معوقات قبوض حق آبه جهت رهاسازی آب سد آیدوقموش در شهرستان طارم یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: کشاورزانی که دارای چاه های مجاز بوده و از بستر رودخانه استفاده می کنند به تعهدات خود عمل کرده اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه مابقی معوقات مربوط به کشاورزانی است که از انهار سنتی جهت آبیاری زمینهای خود استفاده می کنند ادامه داد:جهت ادامه رهاسازی آب از سدهای بالادستی در سالهای آینده، کشاورزان باید قبوض حق آبه خود را به موقع پرداخت کنند .

رضا پور افزود: در سالجاری با مدیریت اصولی و نظارت دقیق مبلغ قبوض برای کشاورزان بر اساس متراژ زمین آنان صادر خواهد شد تا حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/ن

 

رفع مشکل کم آبی کشاورزان طارمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.