آیت الله سعیدی در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه قم:

موضع گیری ولایتمدارانه در برخورد با دشمنان

امام جمعه قم گفت:موضع‌گیری ولایت مدارانه در برخورد با دشمنان بسیار مهم بوده و باید در بین مسئولان این روحیه تقویت شود.

موضع گیری ولایتمدارانه در برخورد با دشمنانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‌الله  سعیدی،امام جمعه قم  امروز در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم که در دفتر تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، تأکید کرد: موضع‌گیری ولایت مدارانه در امر دفاع از ولایت‌فقیه و دشمنی با دشمنان بسیار مهم بوده و باید در بین مسئولان این روحیه  تقویت شود.

وی انحرافات برخی از افراد دخیل در انقلاب را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: در روزگار معاصر نیز با افرادی روبه‌رو هستیم که با وجود گذشته روشن و انقلابی، به بیراهه رفته و گمراه شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر اهمیت پیروی از مقام معظم رهبری تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری مرتب می‌گویند به دشمن اعتماد نکنید، به دلیل محبت و آشنایی ایشان نسبت به مکتب و معارف اهل‌بیت(ع) است.

سعیدی عنوان کرد: حضرت نوح نبی تا آخرین لحظه دست از یاری فرزندش برنداشت، بااینکه می‌دانست فرزندش گمراه و کافر شده، برای نجات فرزندش با خدا به نیایش پرداخت، این امر به دلیل روحیه نجات دادن بندگان در انبیاء و اهل‌بیت(ع) بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) با وجود گمراهی بنی‌صدر، مکرر به او فرمودند که در کشور بماند، این امر به دلیل دلسوزی ولی امر مسلمانان و نسبت به امت است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) افزود: شیعیان شادی و سرورشان نیز در راستای اهل‌بیت(ع) بوده و طبق روایتی از امام صادق (ع) در کنار عزاداری‌ها، باید به شادی‌ها نیز توجه شود.

امام‌جمعه قم با تأکید بر توجه مردم به مضاجع شریفه اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت گفت: مردم عاشق این حرم‌های اهل‌بیت(ع) بوده‌اند، اما در این ایام با کرامت، حضور آن‌ها در حرم‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: طبق روایات حرم حضرت معصومه(س)، تمامی حرم‌های اهل‌بیت(ع) را در خود جمع کرده و عروج شیعیان به‌سوی تقرب به خداوند، با حب اهل‌بیت (ع) قابل‌دستیابی است.

سعیدی عشق و محبت به اهل‌بیت (ع) را متفاوت به سایر عشق و علاقه‌ها دانست و عنوان کرد: عشق‌های احساسی دستخوش تحولات بوده و قابل‌تغییر است، اما عشق و محبت به اهل‌بیت(ع) برخاسته از عقل و شعور است و با تغییرات افول نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: محبت به‌طور فطری، کشش به سمت معشوق است و اهل‌بیت(ع)، تمامی انسان‌ها را به‌سوی خود جذب می‌کنند و این محبت دارای برکات بسیاری است.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های انسان محب، تبعیت کردن از معشوق بوده و دوستی یک‌طرفه دوستی باارزشی نیست و دوستی موردپسند اهل‌بیت(ع) دوستی دوطرفه است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: اگر انسان‌ها از پیامبر اکرم (ص) پیروی کنند، در نهایت به سمت خدا راهی می‌شوند و کسی که به اهل‌بیت(ع) محبت دارد، به سمت عصیان نمی‌رود.

سعیدی با اشاره با آثار محبت حقیقی به محبوب ابراز کرد: محبت راستین سبب می‌شود، انسان نسبت به دشمن محبوب خود بیزاری جوید و انسان به سمت صف‌بندی در مقابل دشمنان کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر محبت واقعی، استمرار آن بوده و اگر در تاریخ اسلام، طلحه و زبیر به بیراهه رفتند که به دلیل عدم استمرار محبت آن‌ها به پیامبر (ص) بود.

انتهای پیام/ش

برگزاری نشست هم اندیشی ائمه جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار