وزیر جهاد کشاورزی در نایین:

تولیدکنندگان مرغ بدون واسطه خوراک طیور خود را تامین کنند / پاسخگوی بیمه کشاورزان هستم

وزیر جهادکشاورزی گفت : تولیدکنندگان مرغ باید در چرخه فعالیت اقتصادی ،خوراک طیور خود را بدون واسطه وارد کنند .

حجتی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان نایین در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص نوسانات وزنی در عرضه مرغ گوشتی گفت : مصوباتی در دولت صورت گرفته است که به تدریج سازمان دامپزشکی وزن مرغ را هم از لحاظ بهداشتی و هم اقتصادی اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد : به نظر می رسد باید لاشه مرغ حدود یک کیلو و 800 گرم باشد چرا که  هم از نظر سلامت و هم از نظر اقتصادی خیلی به صرفه است.

به گفته وزیرجهادکشاورزی ،  مشکلاتی وجود دارد که سهم جوجه در لاشه مرغ احیاناً در قیمت آن تاثیر گذار باشد و مرغداران گاهی اوقات ترجیح می دهند وزن لاشه را بیشتر کنند  و گاهی اوقات مصرف کنندگان هم فکر می کنند مرغ های بزرگ بهتر است در صورتی که  متوسط لاشه مرغ جهانی  یک کیلو 800 گرم  است که با اقدامات انجام شده وزن لاشه را به زودی کاهش می دهیم. 

وزیرجهادکشاورزی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نایین گفت :کود شیمیایی داخلی در مجتمع‌های پتروشیمی وابسته به وزارت نفت تولید می‌شود و توزیع آن به قیمت مصوب و به عهده این وزارتخانه است اصرار داشتیم کودهای مورد نیاز در بازار عرضه شود که متاسفانه عوامل خیلی زیادی از جمله پتروشیمی ها مخالف بودند که دولت و کمیسیون تطبیق مصوبات دولت در مجلس با رای مخالف از افزایش آن جلوگیری کرد.

محمود حجتی  با اشاره به اینکه امروز بلاها و آفت هایی بر اثر سردی و گرمای سال گریبانگیر کشاورزان و دامداران است افزود : براساس مصوبه دولت ، کشاورزان خسارت دیده در کشور برای وامهایشان ۲ سال استمهال گرفتند و سود آن توسط بانک ها برآورد و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک ها را این سازمان پرداخت کند.

وی در ادامه با اشاره به بیمه کشاورزان بیان نمود: عمده مشکلات امروزی کشاورزان ، دامداران و مرغداران بیمه است که در بحث بیمه پاسخگو هستم.

وزیرجهادکشاورزی واسطه گری را یکی از مشکلات عمده در چرخه تولید و توزیع محصولات کشاورزی دانست و افزود: کوتاه کردن دست واسطه ها نیازمند نهادسازی است.

 

انتهای پیام/م

سفر وزیر جهاد کشاورزی به نائین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.