فرمانده انتظامی شهرستان "خمينی شهر:

انتقام از همکار با انتشار مطالب کذب درشبكه های اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان "خمینی شهر" ازدستگیری عامل انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی توسط ماموران پلیس فتای استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "علی جعفری نژادگفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با ایجاد پروفایلی در شبکه اجتماعی تلگرام و درج تصاویر شخصی و خانوادگی وی موجب هتک حیثیت و آبروریزی او شده بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ جعفری نژاد افزود: مأموران پلیس فتای این فرماندهی با جستجو در فضای سایبر عامل راه اندازی پروفایل مذکور را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که همکار شاکی بوده و به دلیل اختلاف بین آن‌ها اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده که در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی مانند انتشار عکس در این فضا از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی بر روی گوشی موبایل خودداری کنند

سرهنگ علی جعفری نژاد به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می‌کنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای هر کس بوسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کنند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

انتهای پیام/م

برخورد با نشر تصاویر خصوصی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.