معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در یزد؛

تخصیص ۲۰ میلیارد دلار به بخش خصوصی / رشد ۱۵.۶ درصدی صادرات در حوزه اقتصادی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کنترل قیمت و قیمت گذاری با نرخ رسمی ارز را ضروری دانست و تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار برای حمایت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارحاضر در محل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛خسروتاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت در پارک علم و فناوری یزد گفت: صنعتگران باید نظرات کارشناسی خود را برای ایجاد تغییرات بهتر و بیشتر رویکرد‌های کلان اقتصادی اعلام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که از تاریخ ۲۲ فروردین ماه امسال برخورد جدی و با تحولات ارزی در دستور کار مسئولان ارشد نظام گرفته، مبلغ ارز رسمی کشور را ۴۲۰۰ تومان عنوان کرد.

این مقام مسئول توسعه اقتصادی را مرهون شفاف سازی برای واحد‌های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: توسعهاقتصادی در صورتی محقق می‌شود که برای واحد‌های تولیدی شفاف سازی صورت گیرد که در کشور به میزان آزادی فعالین اقتصادی، میزان مشارکت آن‌ها برای توسعه اقتصادی کشور بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در سه ماهه اول سالجاری شش میلیاردو ۶۰۰ میلیون دلار مواد اولیه و واسطه‌ای کالا وارد کشور شده که این میزان در سه ماهه نخست سال گذشته هفت میلیارد دلار بوده است.

معاون وزیر صنعت و معدن آمار واردات ایران را در سه ماهه نخست سال ۱۱.۲ میلیارد دلار دانست که میزان در سه ماه نخست سال گذشته ۱۱.۶ میلیارد دلار بوده است.

خسروتاج رشد ۱۵.۶ درصدی صادرات را از جمله دستاورد‌های ایران در حوزه اقتصادی دانست و بیان کرد: امسال رشد ۳۰ درصدی در حوزه صادرات مواد غیرنفتی پیش بینی می‌شود.

وی شرایط امسال را برای صادرات غیرنفتی، شرایط مطلوبی عنوان و تلاش دولت را در راستای رضایت و خواست مردم به ویژه صنعتگران دانست.

انتهای پیام/ ا

گرامیداشت روز صنعت و معدن در یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار