مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : امسال با پیگیری های انجام شده ورود حجاج به مراسم عرفات زمان بندی شده است.  

زمان بندی ورود حجاج ایرانی به مراسم عرفاتدارابی  مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت:  اولین گروه حجاج 27تیرماه عازم سرزمین وحی شدند  اسکان ها حمل و نقل هوایی و زمینی هتل ها انجام شده و مشکل خاصی نداریم.
 
وی افزود:سال گذشته 800نفر اعزام شدند و  امسال هزار و سیصد نفر در قالب 8 کاروان و 5 کاروان تشیع و 3کاروان اهل سنت  9 و 10 و 11  مردادماه  ازفرودگاه  شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به مدینه اعزام می شوند .
 
دارابی گفت:5روز در مدینه و 28تا 30روز مکه هستند و 10و 11و 12 شهریور به کرمانشاه باز می گردند و 33 روز اقامت دارند.
 
 وی بیان کرد:تامین امنیت زایران اهمیت دارد که در سال 94 رخ داد و 7هزار زایر در کل جهان کشته شدند و خیلی از خانواده ها داغدار شدند و استان کرمانشاه الحمدلله در این حادثه شهید نداشت  و عربستان در سال 96 خیلی تاکید کردند و مطمین باشید با هماهنگی دو کشور  امنیت دو کشور تصمین می کنند .
 
وی گفت:85 هزار زایر ایرانی با سلامت در سال96 برگشت و امسال به همین برنامه اکتفا نکردیم و ضمانت ها دو برابر کردیم و امنیت حجاج ها بسیار اهمیت دارد تمام  تضمین ها را بیشتر کرده است .
 
دارابی افزود: ایام تشریق 9 و 10 و 11 و 12 ذی الحجه است و امسال با پیگیری های انجام شده بحث زمان بندی ورود حجاج به مراسم عرفات است که  زایران اهل سنت در ایران و خارج از کشور  بعد از اذان صبح روز دهم به سمت جمرات می روند  و اهل تشیع ساعت 10و 30صبح به جمرات می روند تا مشکلی برای حجاج ایرانی پیش نیاید.
 
دارابی گفت: بحث دیگری که اهمیت دارد تغذیه حجاج در این ایام است که زایران  در دمای بالای 50 تا60 درجه دچار گرمازدگی نشوند و کادر پزشکی حجاج با همکاری هلال احمر نسبت به استقرار درمانگاه ها در منا و عرفات انجام شده است
 
 وی افزود:با توجه به  وضعیت نوسانات ارزی که وجود داشت  به همین خاطر 200دلار به زایر تخصیص داده شده است و تنها برای موارد ضروری است و بنا نداریم که سوغات تهیه کنند وهمین اقلام با کیفیت بهتر در کشور عزیزمان وجود دارد و می توانند در کشور خودمان خرید کنند زایران با توجه به میثاق نامه که ز امضا کردند باید خرید کالا در عربستان صفر باشد کالاهای ایرانی باشد
 
وی بیان کرد:امسال کمیته مسکن خوب عمل کردند و هتل ها برای زایران جز بهترین هتل ها در مکه و مدینه هستند و هتل ها 24 ساعته با تمام امکانات در اختیار زایران هستند.
 
دارابی گفت: با همکاری تیم  پزشکی  هلال احمر زایرانی تایید کردند سلامت کامل جسمانی برای انجام مراسم حج دارند و یا در مواقع لزوم با شرط داشتن همراه می توانند به ایم سفر زیارتی اعزام شوند.

 

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.