نخستین کاروان حاجیان زنجانی به مدینه منوره اعزام شدند

نخستین کاروان حاجیان زنجانی شامگاه جمعه از فرودگاه این شهر و با هواپیمای ایرباس 330 سعودی به مدینه منوره اعزام شدند.

نخستین کاروان حاجیان زنجانی به مدینه منوره اعزام شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد قاسمی، مدیر فرودگاه منطقه زنجان اعلام کرد: نخستین گروه از حجاج زنجانی شامل ۳۰۰ زن و مرد از این فرودگاه به مدینه منوره اعزام شدند.

محمد قاسمی تاکید کرد: امسال یکهزار و ۵۰۰ نفر از زنجانی‌ها در قالب ۱۱ کاروان با پنج پرواز از طریق فرودگاه زنجان به مدینه منوره اعزام می‌شوند.

وی یادآوری کرد: این اعزام‌ها تا روز دوشنبه اول مرداد ادامه دارد و هواپیمای حامل حاجیان پس از ۱۷۰ دقیقه پرواز در مدینه منوره فرود خواهند آمد.

مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از زمان پرواز‌های فرودگاه این منطقه به سایت آن مراجعه کنند.

قاسمی از حاجیان زنجانی خواست، از حمل قرص‌های متادون و کدوئین دار خودداری کنند و برای همراه داشتن دارو‌های مورد نیاز خود آن را به پزشک و رئیس کاروان‌ها اطلاع دهند تا از مجاز بودن حمل آن اطمینان حاصل کنند.

وی تاکید کرد: حاجیان در حفظ و نگهداری گذرنامه و سایر مدارک خود تلاش جدی داشته باشند تا با مشکلی در تردد مواجه نشوند.

مدیر فرودگاه منطقه زنجان از همه مشایعت کنندگان حاجیان خواست، از آمدن به داخل فرودگاه خودداری کنند، چرا که از ورود آن‌ها به داخل ترمینال مسافربری فرودگاه جلوگیری می‌شود.

گفتنی است، فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می‌رود که در مرکز استان زنجان واقع شده است.
این فرودگاه از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده است که در زمان حاضر پرواز‌های فرودگاه زنجان به مقصد مشهد، کیش و برعکس انجام می‌شود.

از خردادماه سال ۹۲، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت ۹۱ نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.

انتهای پیام/ز

اعزام حجاج به بیت الحرام

برچسب ها: حج 97 ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.