در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی به اقدام فرهنگی وزیر ارتباطات

این روزها وزیر ارتباطات به خاطر حمایت از پیشبرد یک کار فرهنگی خبرساز شده است.

هادی احمدی روئینی مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی، در خصوص وضعیت فعلی خانه مستوفی‌الممالک به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: وضعیت خانه مستوفی‌الممالک نسبتاً ایستاست؛ البته این بنا نیاز به مرمت دارد. متأسفانه مدت‌هاست که اقدامی برای رسیدگی به این خانه انجام نشده است و حتی تا چند مدت قبل بازدید از این خانه برای همکاران من هم غیر ممکن یا سخت بود.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی وظیفه قانونی‌اش را برای رسیدگی به وضعیت خانه مستوفی‌الممالک انجام می‌دهد؛ البته هزاران بنا در کشور است که مالکان آن‌ها می‌خواهند آنها را احیا کنند و در یک روال قانونی مجوز سازمان میراث فرهنگی را برای طرح مورد نظرشان بگیرند. آن‌ها کمک کارشناسی و نظارت ما را دارند و وظیفه ما در قبال این افراد، شناسایی، طرح و کمک به احیاست. در مواردی که مالک بنا دولت یا بخشی از دولت است، از تلاش مدیران مربوطه استقبال می‌کنیم و همه کار‌های کارشناسی را انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم که به سرعت احیای بنا هم کمک کنیم.

مدیر کل دفتر حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی در پایان از اقدام وزیر ارتباطات برای احیای خانه مستوفی‌الممالک ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم که سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی نیز این اقدام وزیر ارتباطات را الگوی خود قرار بدهند تا بتوانیم بیشتر از گذشته از دارایی‌های میراث فرهنگی حفاظت و نگهداری کنیم.

گفتنی است؛ خانه مستوفی‌الممالک که در گذر مستوفی شهر تهران قرار گرفته است، در دوره قاجار ساخته شده و در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ ثبت ملی شده است. وزیر ارتباطات در هفته گذشته جلسه‌ای را با هدف احیای این خانه تاریخی برگزار کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار