فتح الله زاده: برای استقلال گدایی می کردم/ فتحی زمان بدی به استقلال آمد

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در واکنش به کسری بودجه این باشگاه گفت: من برای استقلال گدایی می کردم تا پول بیاورم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علی فتح‌الله ‌زاده مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در گفت‌و‌گو با رادیو درباره نگرانی هواداران استقلال درباره اتفاقات این باشگاه گفت: سال گذشته استقلال یکی از مدعیان قهرمانی بود و این امید بود که در آسیا به ستاره سوم برسد. حداقل انتظار این بود که آن تیم حفظ شود ولی خیلی از بازیکنان جدا شدند و تیم ضعیف شد. به این دلیل هواداران نگران شدند و نگرانی آنها به حق است. تیم چرا به اردو می رود چون با تیم کامل خود را آماده کند. دیر شده است ولی اگر چند بازیکن جذب کنند شاید شرایط بهتر شود. امید ابراهیمی از استقلال رفت ولی تیام، جباروف و حسینی باید در استقلال حفظ شوند.

مدیرعامل سابق استقلال درباره اینکه آیا بازیکنان حق دارند از استقلال بروند یا خیر بیان کرد: هر بازیکن حق دارد برای آینده‌اش تصمیم بگیرد، اگر بازیکن می‌رود باید برای او طوری برنامه ریزی شود که برای باشگاه هم سود داشته باشد، زمانی ما چند بازیکن را ترانسفر کردیم اما بلافاصله نفراتی را جایگزین کردیم.

افتخاری در بستن قراردادها ضعیف عمل کرد

او درباره عملکرد افتخاری در استقلال اظهار کرد: او در بستن قرارداد ضعیف عمل کرد و اگر خودش به قضایا ورود می‌کرد شاید کار بهتر پیش می‌رفت. درست نیست یک بازیکن مدیرعامل یک باشگاه را دو ماه سر کار بگذارد. من اگر جای افتخاری بودم بلافاصله تیام را پس می‌زدم و با یک بازیکن دیگر مذاکره می‌کردم. اگر هوادار مشاهده می کرد قرار است یک بازیکن در حد تیام به جای این بازیکن جذب شود با قضیه کنار می‌آمد.همین حالا هم که فتحی راهی ترکیه شده باید با تیام قرارداد ببندد چون زمان برای استقلال از دست رفته است، چون تیم حریف السد خیلی بازیکنان خوبی جذب کرده است.

آقایان قصد تخریب من را دارند

او درباره در واکنش به انتقادات افتخاری از او در دوران مدیریتیش تصریح کرد: مگر عادل شیخی بازیکن من بود که سال گذشته استقلال را محروم کرد. من 5 سال پیش از باشگاه رفتم. یعنی در این 5 سال نباید بدهی‌ها پرداخت می‌شد. کسی که باشگاه را محروم کرد بازیکن من نبود. پروپیچ را من نگرفتم، آقایان اسم من را می‌آوردند و کلی حرف می‌زنند تا من را خراب کنند. بعد از من 250 میلیارد تومان پول به باشگاه تزریق شده، به ما ۳ میلیارد پول می‌دادند تا کل فصل را بگذرانیم ولی اگر 50 میلیارد از 250 میلیاردی که آقایان در این چند سال گرفتند را بابت بدهی‌ها پرداخت می‌کردند الان استقلال بدهی نداشت. زمان ما وزارت ورزش قولی که داده بود را عملی نکرد و باعث شد تا بدهی‌ها به وجود بیاید وگرنه اگر چنین پول هایی داشتیم مشکلات اینگونه نمی‌شد.

برای استقلال گدایی می کردم

فتح الله زاده ادامه داد: من در 3 سال آخر مدیریتم 38 میلیارد تومان درآمدزایی کردم در حالی که 60 میلیارد هزینه کردیم، با آن مبالغ دو بار قهرمان شدیم و تا چهار تیم آسیا رفتیم، دستاورد ما چه بود، دستاورد آقایان چه بود. همین حالا مگویان، انصاری و بویان بازیکنانی هستند که از باشگاه طلب دارند، این ها هم ضرر است.مگر زمانی که من آمدم باشگاه بدهی‌ نداشت. قریب، واعظ و اولیایی هم شرایط ما را داشتند،من برای استقلال گدایی می کردم تا پول بیاورم. من از سازمان بازرسی می‌خواهم که اگر به خاطر 3 میلیارد تومان از ما سوال می‌کردید الان هم با 250 میلیارد آقایان را سوال پیچ کنید. من به وزیر ورزش هم پیغام دادم که اگر هم مدیر عامل جدید انتخاب می‌کنید به او بگویید این تیم بدهی دارد و باید با این شرایط کنار بیایید نه اینکه طرف 4 سال بیاید و کیف کند و بگوید ما نمی‌توانیم بدهی‌ها را بدهیم.

فتحی کار سختی دارد

مدیر عامل سابق استقلال درباره پیش بینی اش از عملکرد سرپرست جدید استقلال بیان کرد: فتحی در زمان بدی به استقلال آمده است و کار برای او سخت است. بدهی‌ زمان ما، افشارزاده و افتخاری هم به دردسرهای او اضافه شده است. همین حالا ووریا غفوری می‌گوید 80 درصد از سال قبل طلب دارد.

فتح الله زاده درباره این که افتخاری به رفتار بد بازیکنان گلایه مند بوده است خاطر نشان کرد: نمی‌دانم رفتار بازیکنان در حال حاضر چگونه است که مدیرعامل استقلال چنین حرفی زده است. فرهاد مجیدی با آن همه هیبت، رحمتی و حیدری و نکونام هیچوقت چنین رفتاری با من نداشتند. نمی‌دانم چرا اینگونه صحبت‌ها در مورد رفتار بازیکنان مطرح شده است. در مورد افتخاری معتقدم انسان خوبی است ولی ای کاش خودش کمی‌ریزتر به مسائل ورود می‌کرد و اجازه نمی‌داد برخی‌ها در کارش دخالت کنند.

او درباره بر گزاری سوپرجام عنوان کرد: معتقدم این بازی در شرایط سخت و خاصی برنامه‌ریزی شده است و امکان برگزاری در زمان دیگری وجود داشت.

 


بیشتر بخوانید: اتهام بزرگ به سرمربى تيم فوتبال استقلال


انتهای پیام/

 

اظهارات فتح الله زاده درباره استقلال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.