کاهش ۲۷ درصدی طلاق در اردکان

رئیس بهزیستی شهرستان اردکان ار کاهش ۲۷ درصدی طلاق در این شهرستان خبرداد.

عضدزاده رئیس بهزیستی شهرستان اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به اقدامات بهزیستی در حوزه زنان در این شهرستان گفت: سازمان بهزیستی بیشترین هدف خود را برای بهبود زندگی زنان سرپرست خانوار و گروهی از زنان دارای شرایط خاص متمرکز کرده است و ۲۱۹ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی اردکان قرار دارند که به دلیل فوت همسر و یا طلاق سرپرست خانواده شده اند.

عضدزاده افزود: ارائه خدمات حمایتی به زنان سرپرست خانواده تخصصی‌تر شده و علاوه بر حمایت‌های مالی، حمایت‌های روانشناسی و مددکاری نیز به این گروه از بانوان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه مسئولیت سلامت اجتماعی به عهده سازمان بهزیستی گذاشته که در شرایط حاضر آگاهی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که قشر‌های مختلف جامعه را تهدید می‌کند در اولویت قرار دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز باید نگران افزایش آمار آسیب هایی، چون طلاق، اعتیاد و خشونت و دلایل پیدایش آن‌ها در جامعه باشیم تا بتوانیم این آسیب‌ها را محدود و کنترل کنیم.

عضدزاده با اشاره به افتتاح رسمی اورژانس اجتماعی اردکان در سال گذشته افزود: وجود مرکز مداخله در بحران در شهرستان از نقاط قوت ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده که در این مرکز تیمی از متخصصان صاحب نظر در حوزه آسیب‌های اجتماعی شامل کارشناس حقوقی، مددکار و روانشناس حضور دارند و افرادی که مورد کودک‌آزاری و همسرآزاری قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول از کاهش ۲۷ درصدی طلاق در میان مراجعان به مرکز کاهش طلاق بهزیستی اردکان خبر داد و گفت: در سال گذشته، ۷۷۸ پرونده طلاق به مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی ارجاع شده که از این تعداد پرونده ۲۷ درصد آن منجر به مصالحه شده است.

عضدزاده اظهارداشت: در حال حاضر ۴ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در سطح شهرستان اردکان وجود دارد که در فعالیت‌هایی مانند تهیه نان سنتی، بافت تابلو فرش، گلیم، جاجیم و خیاطی و پشتی دوزی و جوراب بافی فعالیت دارند.

انتهای پیام/ ا

۲۱۹ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی اردکان قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار