چاپ کتاب ۵۰۰ سال مقاومت مردم استان علیه استعمار

رئیس بنیاد بوشهر شناسی گفت: با توجه به نقش مهم مردم استان بوشهر در مقاومت علیه متجاوزان کتاب ۵۰۰ سال مقاومت مردم استان علیه استعمار چاپ می‌شود.

چاپ کتاب ۵۰۰ سال مقاومت مردم استان علیه استعماربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم مشایخی ظهر امروز در نشست هیئت امنای بنیاد بوشهر شناسی با بیان اینکه این نهاد در سال ۱۳۷۳ ثبت شد اظهار داشت: بنیاد بوشهر شناسی با تلاش مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمدنبوی در بافت تاریخی بوشهر آغاز به کار کرد که نقش مهمی در اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی داشته است.

وی با اشاره به تاسیس کتابخانه بنیاد بوشهرشناسی گفت: در این کتابخانه بیش از ۴۰ هزار جلد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، تاریخی، دریانوردی وجود دارد و این در حالی است که فضای کتابخانه اجازه نگه‌داری کتاب‌های دیگر تاریخی که موجود است ندارد.

رئیس بنیاد بوشهر شناسی با بیان اینکه در این نهاد برنامه‌های گوناگون فرهنگی، تاریخی، مسابقاتی و چاپ کتاب مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد بوشهر شناسی چاپ کتاب و بروشور بر اساس طرح‌های تحقیقاتی است که در این عرصه عملکرد مطلوبی ارائه شده است.

مشایخی، قدمت مبارزاتی مردم استان با متجاوزان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس اسناد موجود مردم دلیر استان در برابر استعمارگران و استکبار مقاومت چندین قرنی در کارنامه دارند که این مهم جایگاه استان را مهم و منحصربه‌فرد می‌کند.

وی از تدوین و چاپ ۵ قرن مقاومت مردم استان علیه متجاوزان خبرداد و افزود: با تلاش پژوهشگران و محققان و با توجه به نقش مهم مردم استان بوشهر در مقاومت علیه متجاوزان کتاب ۵۰۰ سال مقاومت مردم استان علیه استعمار چاپ می‌شود.

رئیس بنیاد بوشهر شناسی با بیان اینکه این کتاب بیش از ۶۰۰ صفحه است گفت: با تامین اعتبار به زودی کتاب یاد شده چاپ و تلاش می‌شود ۱۲ شهریورسالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس رونمایی شود.

مشایخی از چاپ کتاب در زمینه مساجد قدیمی استان خبرداد و بیان کرد: کتاب ۴۰ مسجد دیرینه و قدیمی استان بوشهر با تحقیقات میدانی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/م

کتاب ۵۰۰ سال مقاومت مردم استان علیه استعمار چاپ می‌شود

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، باز نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.