برپایی محافل قرآنی در همه ماه‌های سال استمرار داشته باشد

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برپایی محافل قرآنی در همه ماه‌های سال استمرار داشته باشد.

برپایی محافل قرآنی در همه ماه‌های سال استمرار داشته باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر شنبه در همایش همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده محمدبن باقر (ع) بوشهر اظهار داشت: برپایی مجالس قرآنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به این محافل و مجالس توجه ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای معرفی و انتقال فرهنگ رضوی و عترت آل محمد (ص) باید از ظرفیت هنر اسلامی و برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن و برگزاری جلسات تفسیر نهج البلاغه به خوبی استفاده شود.

امام جمعه بوشهر خواستار استمرار کرسی تلاوت «انوار الهدی» به صورت هفتگی در امامزاده محمد بن باقر (ع) بوشهر شد و بیان کرد: آستان مقدس این امام‌زاده دارای قدمت بالایی در برپایی این مجالس است که باید استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: برگزاری مجلس ترتیل خوانی «انوار الهدی» ویژه ماه مبارک رمضان امسال در این آستان بسیار ارزنده و باشکوه بود و باید با استفاده از اساتید تفسیر، اخلاق و علوم قرآنی این مجالس به صورت هفتگی ادامه داشته باشد.

برگزاری مراسم تکریم ۱۰ امامزاده در استان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: همایش بزرگداشت امامزادگان در نقاط مختلف استان بوشهر همزمان با این مراسم برگزار شده است.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی با بیان اینکه توفیق خدمت به فرزندان ائمه معصومین (ع) نصیب هر کسی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: خادمان به این مراکز نور علاوه خدمت به بقعه، به زائران کمک و خدمت‌رسانی می‌کنند و این بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: ۱۰ آستان امامزادگان استان بوشهر میزبان برگزاری همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان هستند و هدف از اجرای این برنامه‌ها ترویج فرهنگ اهل بیتی و سنت حسنه وقف در زندگی مردم جامعه است.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.