انجام تست سل و بروسلوز در شهرستان سرایان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان از انجام تست سل و بروسلوز در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ خالقی زاده، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان گفت: پایش بیماری سل و بروسلوز از طریق انجام تست‌های تشخیصی بصورت مداوم در شهرستان سرایان انجام می‌شود.


وی افزود: بیماری سل و بروسلوز از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است که عمدتا در نتیجه مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه، تماس با دام آلوده و مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده، به انسان منتقل می‌شود.


دکتر خالقی زاده گفت: یکی از راه‌های مبارزه و کنترل بیماری‌های دامی انجام تست‌های غربالگری برای تشخیص دام‌های مشکوک و آلوده در فارم و همچنین ردیابی این دو بیماری در کشتار گاه‌ها می‌باشد.


وی در ادامه افزود: تست سل با تزریق توبرکولین در یک سوم میانی گردن و همزمان خونگیری از ورید دمی گاو‌های شیری بالای ۱۲ ماه با هدف پایش بیماری بروسلوز انجام می‌پذیرد.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان همچنین گفت: جهت تست بروسلوز لوله‌های خون گرفته شده پس از انتقال به شبکه دامپزشکی شهرستان، توسط کارشناس آزمایشگاه، جهت تشخیص بیماری بروسلوز مورد آزمایش قرار می‌گیرد که در صورت مثبت بودن جواب آزمایش، نسبت به حذف گاو مورد نظر، اقدامات لازم انجام می‌پذیرد و پس از طی مراحل اداری به دامدار غرامت پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ب


تست سل و بروسلوز در شهرستان سرایان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار