با موافقت نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

انتقال و فروش خاک به خارج از کشور ممنوع شد/تعیین مجازات برای خاطیان

نمایندگان انتقال و فروش خاک به خارج از کشور را ممنوع کرده و مجازات آن را تعیین کردند.

انتقال و فروش خاک به خارج از کشور ممنوع شد/تعیین مجازات برای خاطیانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه ۳۱ تیر) مجلس در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره لایحه حفاظت از خاک با ماده ۲۱ این لایحه با ۱۷۱ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین ماده ۲۰ این لایحه به دلیل نبود مخالف و موافق بدون رأی‌گیری به تصویب مجلس رسید.

ماده ۲۰ این لایحه تصریح می‌کند؛ احکام این قانون در خصوص تخریب خاک، نافی اختیارات سازمان در پیگیری جرائم مربوط به تخریب در مناطق تحت اختیار موضوع ماده (۱۹) قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب ۲۸/۰۳/۱۳۵۳ نمی‌باشد.

به موجب ماده ۲۱ این لایحه هم انتقال و فروش خاک به خارج از کشور ممنوع است. مرتکب به یک یا دو مورد از مجازات تعزیری درجه (۵) محکوم می‌گردد. تشخیص ماده معدنی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و برای خروج خاک معدنی از کشور أخذ مجوز توسط وزارت مذکور الزامی است.

براساس تبصره ماده ۲۱؛ ماده معدنی (کانی) موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون اصلاح قانون معادن مصوب ۲۲/۰۸/۱۳۹۰ از حکم این ماده مستثنی می‌باشد. خروج مقادیر کم خاک به منظور امور پژوهشی به خارج از کشور بنا به درخواست دانشگاه یا واحد پژوهشی با مجوز وزارت بلامانع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خاطیان برخورد جدی ودر ملاعام مجازات
آخرین اخبار