سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر :

فعالیت هزار و ۹۰۰ فروند شناور در گمرک‌های استان بوشهر

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به فعالیت هزار و ۹۰۰ فروند شناور در گمرک‌های استان، گفت:این شناور‌ها زمینه اشتغال ۱۱ هزار ملوان، ۶۰۰ راننده خودرو‌های حامل و بیش از ۵۰۰ نفر کارگر در اسکله را به صورت مستقیم فراهم کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ؛منصور بازیار سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور ساماندهی کالای همراه ملوان در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای از سوی استاندار و نمایندگان استان و گمرک صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۹۰۰ فروند شناور در گمرک‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: این شناور‌ها زمینه اشتغال ۱۱ هزار ملوان، ۶۰۰ راننده خودرو‌های حامل و بیش از ۵۰۰ نفر کارگر در اسکله را به صورت مستقیم فراهم کرده‌اند.

بازیار افزود: سال گذشته معافیت سود بازرگانی برای هر نفر ملوان ۱۰۰ میلیون ریال بود که با پیگیری و ارسال مشکلات توسط حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر و پیگیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس و استاندار بوشهر این میزان معافیت با افزایش ۵۰ درصدی به ۱۵۰ میلیون ریال رسید.

هزینه‌های سوخت لنجداران  یارانه‌ای محاسبه می‌شود

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به گسترش معافیت مربوط به سود بازرگانی به حقوق ورودی که تمام پرداخت‌های ورودی کالا را شامل می‌شود، اضافه کرد: با انعکاس مشکلات لنجداران به ویژه هزینه‌های سوخت، مقرر شد هزینه‌های سوخت لنجداران استان در آب‌های داخلی به صورت یارانه‌ای محاسبه شود.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر به دیگر پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات لنجداران اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده با معافیت ۲۰ درصدی سود بازرگانی برای کالای وارده از کشور امارات مازاد بر مصوبه شناور‌های زیر ۵۰۰ تن در گمرکات استان موافقت شده است.

وی با بیان اینکه امتیاز در نظر گرفته شده صرفاً برای گمرکات ملوانی و شناور‌های زیر ۵۰۰ تن که تا کنون از این معافیت برخوردار نبوده‌اند، است اظهار داشت: از این پس با توجه به صدور پروانه الکترونیکی، تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌توانند کالای خود را به خارج استان و تمامی نقاط کشور ارسال کنند.

بازیار به محاسن مصوبه یاد شده از سوی هیئت وزیران اشاه کرد و گفت: یکسان‌سازی و همسان‌سازی رویه ترخیص کالای همراه ملوان در گمرکات استان و متعاقبا در گمرکات جنوب کشور، شفافیت در واردات کالا‌هایی که از طریق رویه ملوانی و از طریق گمرکات جنوب به کشور وارد می‌شوند و اعمال دقیق و موثر قوانین و مقررات گمرکی و اخذ مجوز‌های قانونی و مقرراتی در انجام وظایف ذاتی گمرک در راستای مرزبانی اقتصادی کشور از مهمترین محاسن مصوبه یاد شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه امکان کنترل و نظارت بر واردات کالای ملوانی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش اشتغال را فراهم می‌کند، گفت: مصوبه فوق علاوه بر اینکه موجب خواهد شد درآمد گمرکات کشور با توجه به اخذ حقوق ورودی از کالای مازاد معافیت ملوانی افزایش یابد، واردات کالای ملوانی مطابق با فهرست واردات کالای ملوانی نیز هدفمند شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: گمرک ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.