جدال با آتش در بخش عراقی هورالعظیم برای سومین روز متوالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: عملیات مهار آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم در 2 بخش رخ داده اظهار کرد: از 3 روز پیش، عملیات اطفا در بخش های جنوبی تر تالاب اجرا شد و در روزهای گذشته موفق به خاموش کردن بخش هایی از آتش در جنوب هورالعظیم در خاک عراق با استفاده از بالگردهای آبپاش شدیم.

وی به بازدید هوایی از هورالعظیم و مشاهده تصاویر ماهواره ای اشاره کرد و بیان داشت: آتش در قسمت هایی که عملیات اطفا انجام گرفته خاموش شده و دودی در آنجا دیده نمی شود، اما آتش در بخش های دیگر تالاب همچنان شعله ور است.

لاهیجان زاده این عملیات را نخستین اطفاء حریق تالاب با استفاده از بالگرد در کشور عنوان و تصریح کرد: نتیجه گیری درباره پیشرفت عملیات و زمان مورد نیاز برای اطفاء کامل حریق زود است و در روزهای آینده می شود با قاطعیت بیش تری می توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه اذعان داشت: قبلا توافقی برای زمان استفاده از بالگردهای آبپاش صورت نگرفته و مقرر شده براساس میزان تاثیرگذاری بالگردهای آبپاش، درخصوص نحوه ادامه کار تصمیم گیری شود.

گفتنی است؛ تصمیم گیری درباره ادامه عملیات توسط وزارت کشور و سازمان هوا - فضای سپاه صورت می گیرد.

بخش عراقی این تالاب از حدود 15 روز پیش دچار آتش سوزی وسیع شده و بیش از 16 هزار هکتار از آن را درگیر کرده است و دود غلیظ ناشی از آتش سوزی در هورالعظیم، چندین شهر و روستای خوزستان از جمله هویزه، سوسنگرد، رفیع، بستان و اهواز را درگیر کرده و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. شب گذشته و صبح امروز نیز دود ناشی از این آتش سوزی به اهواز که بیش از 100 کیلومتر با هور فاصله دارد، رسیده بود.

انتهای پیام/گ

مهار آتش در هورالعظیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.