آغاز صید آزمایشی ماهی از سد سلمان فارسی

صید آزمایشی ماهی از سد سلمان فارسی حوزه جهرم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رمضانلی کارشناس شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این طرح با هدف ارزیابی ذخیره کپور ماهیان و گونه‌های بومی انجام شد.

وی، با بیان اینکه ذخایر کپور ماهیان چینی مانند گونه‌های کپور معمولی و گونه‌های بومی در منابع آبی نیمه طبیعی متمرکز است، افزود: با توجه به جمع‌آوری هر ساله خصوصیات زیستی این گونه آبزیان، میزان مجاز بهره برداری آن‌ها مشخص می‌شود.

وی گفت: ذخایر آبزیان منابع آبی نیمه طبیعی فارس، در تیرماه هر سال توسط کمیته نظام نامه آبزی پروری استان ارزیابی می‌شود.

رمضانلی، تعیین فصول آزادسازی و ممنوعیت صید گونه‌های مهم تجاری و اقتصادی، مشخص کردن گونه‌های در معرض خطر و ارائه راهکار‌های لازم برای حفظ و بازسازی ذخایر را از دیگر اهداف صید آزمایشی ماهی در این سد اعلام کرد.

وی ادامه داد: تعیین صیدگاه و مناطق صید، تحقیق در زمینه ارزیابی و چگونگی بازسازی ذخایر آبزیان اقتصادی و پیشنهاد مقدار، محل و زمان رهاسازی آبزیان، تعیین زمان‌های شروع و خاتمه دوره صید آبزیان، تعداد مجوز صادره برای هر منبع آبی به تفکیک، تحقیق درباره حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آب‌های داخلی طبق ضوابط و مقررات مربوطه از دیگر اهداف این طرح است.

او گفت: با توجه به صید آزمایشی ۱۰ تن ماهی در سال گذشته ، پیش بینی شده میزان برداشت ماهیان امسال افزایش یابد.

این کارشناس به صیادان توصیه کرد: برای حفظ منابع موجود، از صید غیرمجاز به خصوص درفصل تکثیر ماهی خودداری کرده و برای هرگونه رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی و صید ماهی با مجوز کمیته نظام نامه آبزی پروری استان اقدام و هنگام صید از ادوات صیادی استاندارد شامل قایق صیادی، تور، قلاب مناسب استفاده کنند.

جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز است.
انتهای پیام/ر

آغاز صید آزمایشی ماهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار