بیش از ۷ هزار قربانی جنگ بوسنی همچنان مفقودالاثر هستند

یک مقام موسسه افراد مفقودالاثر بوسنی اعلام کرد با وجود گذشت بیش از ۲۰ سال از جنگ این کشور، اجساد بیش از ۷ هزار نفر از قربانیان همچنان یافت نشده است.

مفقودالاثر بودن اجساد بیش از 7 هزار قربانی جنگ بوسنیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک مقام موسسه افراد مفقودالاثر بوسنی اعلام کرد با وجود گذشت بیش از 20 سال از جنگ بوسنی، اجساد بیش از 7 هزار نفر از قربانیان این جنگ هنوز پیدا نشده‌اند.

سخنگوی مطبوعاتی موسسه افراد مفقودالاثر در بوسنی به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد در حدود 2 هزار اسکلت که در گورهای جمعی یافت شده‌اند، قابل شناسایی نیستند. 

وی همچنین اعلام کرد اسکلت برخی از این افراد کاملا از بین رفته‌ است. بنابراین برخی افراد مفقود شده در جنگ بوسنی هیچگاه شناسایی نخواهند شد. همچنین این مقام بوسنیایی اعلام کرد بیش از 32 هزار مفقودالاثر در این کشور وجود دارد و تاکنون بقایای اجساد 25 هزار 500 نفر کشف شده است.

بعد از جنگ بوسنی مجموع 750 گور جمعی در این کشور کشف شد. اجساد 760 قربانی مربوط به کشتار 1992 پریدور و هزار جسد نیز مربوط به قربانیان کشتار 1995 سربرنیتسا هنوز شناسایی نشده‌اند. بیش از 8 هزار نفر از مردان مسلمان بوسنی در حمله ماه ژوئیه سال 1995 در سربرنیتسا کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار