کیوانی: اولین سهمیه ۴ نفره برای تنیس روی میز بانوان رقم خورد

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت:: برای اولین بار در بخش بانوان یک تیم کامل ۴ نفره به مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اعزام می‌شود.

کیوانی: اولین سهمیه ۴ نفره برای تنیس روی میز بانوان رقم خوردفاطمه کیوانی سرمربی تیم ملی بانوان تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سهمیه تیم ملی بانوان تنیس روی میز گفت: برای اولین بار دربخش بانوان یک تیم کامل ۴ نفره به مسابقات آسیایی اعزام خواهیم کرد. این بازیکنان همان افرادی هستند که برای مسابقات جهانی سوئد اعزام شده اند. مهشید اشتری، ندا شهسواری، مریم صامت و صبا صفری بازیکنان اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ هستند.

عملکرد مثبت ندا شهسواری در مسابقات تور ایرانی

او گفت: ندا شهسواری حکم بازیکن موفق چند سال پیش را دارد. او یک سر و گردن از نظر قدرت، تکنیک و تاکتیک از دیگر بازیکنان بانوان ایران بالاتر است. استرس این بازیکن به دلیل بازی‌های حیثیتی که انجام می‌دهد بسیار بالا است، اما همچنان او یکی از بازیکنان موفق تنیس روی میز است ندا شهسواری عملکرد بسیار خوبی در مسابقات تور ایرانی در اصفهان از خود بر جای گذاشت.

امتیاز ویژه مسابقات تور ایرانی

سرمربی تیم ملی بانوان تنیس روی میز بیان کرد: اولین دوره مسابقات تور ایرانی در اصفهان برگزار شد؛ که در مجموع ۴ دوره مسابقه برگزارمی شود. هر بازیکنی که در ۳ دوره از این مسابقات، مقام اول را کسب کند می‌تواند در انتخابی بازی‌های المپیک شرکت کند. آیتم‌هایی را برای تور ایرانی در نظر گرفتیم، برای مثال نفر اول جهانی احتمالا بتواند مستقیم وارد تیم ملی شود. این امتیازات برای این مسابقات گذاشته شده است، اما هنوز اجرایی نشده است.

اردو‌های تیم ملی تنیس روی میز بانوان

او گفت: برنامه ریزی برای مسابقات پیش رو از فرودین ماه آغاز شد. برای آماده سازی برای مسابقات آسیایی جاکارتا ۶ ماه فرصت داشتیم. از فرودین ماه اردو‌های متعددی را برگزار کردیم، اما آنچه که بعد از ماه رمضان اجرا کردیم آن است که اعضای تیم ملی را به کمپ جمهوری آذربایجان اعزام کردیم. این اردو به مدت ۸ روز در جمهوری آذربایجان با بازیکنان چینی الاصلی که در باکو زندگی می‌کنند و بازیکنان اصلی آن‌ها هستند برگزار شد. پس از این اردو تدارکاتی، مسابقات تور ایرانی با موفقیت برگزار شد که با گذشت ۳ روز از این مسابقات اردوی‌های داخل ایران را برگزار خواهیم کرد. 2 اردوی تدارکاتی با 2 کشور در نظر داشتیم که با برگزاری اردو تدارکاتی مشترک با تیم ملی مجارستان موافقت نشد و همچنان منتظر پاسخ فدراسیون ترکیه هستیم.

رقابت سخت تنیس روی میز در آسیا

کیوانی اظهار کرد: رقبای اصلی تنیس روی میز معمولا در آسیا هستند. در واقع آسیا در این رشته حرف اول را در جهان می‌زند. کشور‌های قدرتمندی همچون چین، هنگ کنگ، کره شمالی، کره جنوبی، سنگاپور و هند رقبایی هستند که در صدر رنکینگ قرار دارند و اگر ما بتوانیم بر یکی از این کشور‌ها غلبه کنیم می‌توان گفت: یک از مدعیان خواهیم بود.

تلاش برای بهترین عملکرد در مسابقات آسایی ۲۰۱۸

او گفت: امکان مدال گرفتن در انفرادی و تیمی وجود ندارد، اما تلاش تیم ایران مبنی بر ارائه بهترین نتیجه در این مسابقات است. مسابقات بازی‌های آسیایی بر روی رنکینگ بازیکنان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. این مسابقات یکی از مهمترین رویداد‌های آسیایی است که برای فدراسیون جهانی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

اظهارات فاطمه کیوانی درباره تیم ملی بانوان تنیس روی میز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار