سخنگوی ستاد بحران کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

زلزله کرمانشاه و هرمزگان فوتی نداشته است/ ترک خوردگی دیوار منازل

سخنگوی ستاد بحران کشور تاکید کرد که در زلزله های رخ داده در کرمانشاه و هرمزگان تاکنون موردی از فوت هموطنان گزارشی نداشته ایم.

بهنام سعیدی، سخنگوی ستاد بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با زلزله های رخ داده در دو استان هرمزگان و کرمانشاه و اقدامات پس از آن گفت: صبح امروز در استان هرمزگان به فاصله 3 دقیقه دو زلزله در ساعت 9:34 به بزرگی 4.7 ریشتر و در ساعت 9:37 به بزرگی 5.7 ریشتر رخ داد و همچنین در استان کرمانشاه در ساعت 14:37 دقیقه زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

وی در ادامه گفت: زلزله کرمانشاه در فاصله 33کیلومتری کرل، 35 کیلومتری گهواره، 29کیلومتری تازه آباد و 83 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه رخ داده است و در استان ایلام نیز این زلزله احساس شد.

سعیدی گفت: پس از وقوع زلزله استاندار کرمانشاه و ستاد مدیریت بحران استان به همراه نیروهای بیمارستان، اورژانس، اعضای شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران و بقیه نهادهای مرتبط به حالت آماده باش درآمدند و تیم های ارزیاب جهت برآورد میزان خسارت به منطقه اعزام شدند.

آماده باش ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه

سعیدی در خصوص مصدومان و حادثه دیدگان زلزله رخ داده گفت: در جوان رود، ازگله و ثلاث باباجانی استان کرمانشاه تعدادی از هموطنان دچارمصدومیت جزیی و با حضور نیروهای امدادی به صورت سرپایی مداوا شدند و خوشبختانه هیچ گونه تلفات انسانی و فوتی را در این حادثه نداشتیم.

وی در ادامه افزود: در این حادثه بیشتر خانه های روستایی مورد آسیب قرار گرفتند و منازل خشتی و گلی تا حدودی تخریب شدند و در بافت های شهری و آپارتمان ها نیز، ساختمان ها دچار ترک خوردگی شدند.

سخنگوی ستاد بحران کشور در پایان گفت: به تمام هموطنان توصیه می کنیم که آرامش خودشان را حفظ کنند و از نزدیک شدن به دیوارهای بافت قدیمی خشتی و گلی خودداری کنند و همکاری با نیروهای امدادی تمام احتیاط های لازمه را رعایت کنند تا هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید.

انتهای پیام/

توضیحات سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور در خصوص زلزله های امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار