بهره مندی رانندگان خراسان جنوبی از بيمه تکميلی؛به زودی

رانندگان حوزه حمل و نقل کالا و بار علاوه بر یارانه ۵۰ درصدی بیمه از بیمه تکمیلی نیز بهره مند می‌شوند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی گفت:تاکنون بیش از 80 درصد مطالبات رانندگان محقق شده و در ادامه پیگیری ها برای مطالبات آنان، هماهنگی لازم برای تأمین اعتبار یارانه 50 درصدی این قشر انجام شده و بیمه تکمیلی آن ها نیز در دستور کار است که در مرداد اجرایی می شود و رانندگان و خانواده های آنان از آن بهره مند می شوند.

 

وی افزود:موضوع منطقه ای کردن سوخت لغو شده و پایش های لازم در این زمینه در استان صورت گرفته است.

 

شهامت در ادامه به لاستیک ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه مواد اولیه لاستیک وارداتی است ، نوسانات ارز در قیمت تمام شده این کالا اثر داشته و به ویژه در ناوگان تریلی هزینه لاستیک 2 تا 3 برابر هزینه سوخت است.

 

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی افزود:با پیگیری های مسئولان استان،از ابتدای این هفته سهمیه لاستیک متناسب با نیاز استان در نظر گرفته شد که این افزایش می یابد و محموله های بعدی نیز خواهد رسید.

 

وی اظهار کرد:در خصوص بدهی برخی شرکت های حمل و نقل به رانندگان از جمله حمل گندم ، شرکت های بدهکار تا زمان تسویه حساب با رانندگان تعطیل شدند.

 

شهامت  تصریح کرد:پرداخت کمیسیون به شرکتهای حمل و نقل نیز باید از طریق دستگاه کارتخوان به صورت الکترونیکی انجام شود تا در صورت تخلف شرکت ها ، قابل ردگیری باشد.

 

وی همچنین در خصوص مشکلات رانندگان در زمينه اعلام بار پایانه بیرجند نیز گفت:نرم افزاری به شکل ملی آماده شده که در روزهای آتی فعال می شود.

 

 مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی افزود:رانندگان خراسان جنوبی توجه داشته باشند که برای پیگیری مطالبات خود،ناخواسته سوار بر موج انحرافات فضای مجازی نشوند و بدانند تصویب دستورالعمل های شتابزده در میان مدت مشکلات را بیشتر می کند.

 

شهامت در خصوص نرخ کرایه بار نیز گفت:بر اساس واحد تن کیلومتر، افزایش 15 تا 20 درصدی ابلاغ شده و اگر جایی اجرا نمی شود اطلاع رسانی شود تا مداخله و پیگیری کنیم.

 

وی همچنین از پیگیری مسائل مربوط به دفترچه کار رانندگان ترانزیت و مشکلات عملکرد گمرک در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

انتهای پیام/غ

محقق شدن بیش از 80 درصد مطالبات رانندگان

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار