معاون وزیر صنعت در شاهرود:

اجازه افزایش بهره‌برداری از معدن شاهوار شاهرود را نمی‌دهیم

جعفر سرقینی بابیان اینکه دغدغه‌های طبیعت دوستان در خصوص شاهوار به حداقل خواهد رسید، گفت: اجازه افزایش تناژ بهره‌برداری معدن شاهوار شاهرود را نمی‌دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت که برای بازدید از معدن شاهوار عصر دیروز به شاهرود سفرکرده بود در جمع دوستداران طبیعت این شهر بابیان اینکه بنا بر تقاضای فعالان محیط‌زیست به قول خود عمل کرده و به شاهرود سفر کردیم، ابراز داشت: گزارش مکتوب این بازدید  به دست وزیر خواهد رسید و مطمئن باشید که کمک می‌کنیم دغدغه‌های شما مردم به حداقل ممکن برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که کارشناسان مستقل محیط‌زیست و منابع طبیعی در این بازدید کجا هستند،افزود: از همه این دوستان برای بازدید از شاهوار دعوت کردیم که نهایتاً با توجه به اینکه حسین آخانی و محمد درویش از منطقه بازدید داشتند طبق قرار در تهران با حضور این اساتید جلسه برگزار می‌شود و این قول را به دغدغه مندان طبیعت می‌دهیم که حتماً این لینک برقرار خواهد شد.

معاون وزیر صنعت بابیان اینکه بعد از ارائه نظر کارشناسی حکم بین طبیعت دوستان و فعالیت معدن شاهوار جاری و ساری خواهد شد، ابراز داشت: معدن همیشه همراه تخریب است و معدن بدون تخریب نداریم اما هنر ما باید این باشد که تخریب را به حداقل برسانیم و منطقه را مجدد بازسازی کنیم

سرقینی در ادامه تصریح کرد: امروز برای همین موضوع به منطقه شاهوار سفر کردیم تا جلوی سرعت پیشروی فعالیت این معدن بایستیم تا بهره‌برداری متناسب با طرح صورت گیرد و اگر بدانیم که بهره‌برداری از میزان تعیین‌شده بیشتر است ما اجازه نمی‌دهیم که تناژ خودشان را ببرند.

وی بابیان اینکه بخشی از آلومینیوم مورد نیاز زندگی روزمره از قبال فعالیت همین معادن نظیر بوکسیت شاهوار تأمین می‌شود، افزود: در کشور سالی یک میلیارد تن در معادن کشور سنگ جابه‌جا می‌شود و کل سنگی که در معدن آلومینا شاهوار انتقال می‌یابد بسیار کمتر از آن است اما درنهایت بدون نظر کارشناسی نمی‌توانیم در خصوص معدن‌کاوی اظهارنظر قطعی کنیم.

معاون وزیر صنعت بابیان اینکه بازدید از معدن با حضور دو مشاور از سازمان پژوهش‌های مجلس امروز انجام شد، ابراز داشت: قطعاً منتظر پاسخ کارشناسان دراین‌باره خواهیم بود که درباره ادامه فعالیت معدن بعد از احصاء همه نظرات در تهران اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرقینی تأکید کرد: خود من نیز دوستدار محیط‌زیست هستم و معتقدم هر چه قدر هم تلاش کنیم این هوا، آب‌وخاک قابل‌بازسازی نخواهد بود بنابراین به‌عنوان اولین فرد فعالیت معدنی را در دامنه دماوند تعطیل اعلام کردم.

گفتنی است با اعلام حضور معاون وزیر برای بازدید از معدن شاهوار طبیعت دوستان شاهرودی در محل البرز شرقی حاضرشده و دغدغه‌های خود را با جعفر سارقینی مطرح کردند.

انتهای پیام / گ

حضور معاون وزیر صنعت در شهرستان شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار