آبرسانی سیار به روستاهای همدان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان گفت: آبرسانی سیار به 25 روستا در استان بوده که بیشترین آبرسانی به روستاهای شهرستان فامنین بوده است.

آبرسانی سیار به روستاهای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مصطفی هاشمی، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان به کمبود آب در برخی ازروستاهای استان همدان اشاره کرد وافزود: با وجود گرمای هوا، مشکلی در تأمین آب روستاهایی که به صورت دائم آبرسانی سیار می‌شوند، نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 23 تا 25 روستا در سطح استان آبرسانی سیار صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جمعیت این تعداد روستا حدود یک درصد جمعیت روستایی استان است که عمده آنها روستاهای فاقد تاسیسات و با جمعیت کم هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان ادامه داد:روستاهایی که فاقد حمام و آب هستند و روستاهای دارای کاهش آب نیز باید آبرسانی سیار ‌شوند.

هاشمی به روستای حاجی‌آباد تویسرکان که مشکل کمبود آب دارند، اشاره کرد وافزود: روستای حاجی‌آباد تویسرکان جزو پروژه‌های تک روستایی ماست که حفاری چاه انجام شده و امسال این طرح اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کاهش آب به معنای نبود آب نیست، یادآور شد: این روستاها تنها با کاهش آب مواجه هستند و نباید عنوان نبود آب را برای این روستاها به کار برد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان در خصوص تأمین آب برای این روستاها اظهار کرد: برای روستاهای مواجه با کاهش آب، سعی می‌شود عملیات اجرایی شبکه آب در راستای مطالعات مجتمع‌های آبرسانی باشد.

هاشمی با بیان اینکه بیشترین آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان فامنین انجام می‌شود، افزود: دلیل این موضوع هم زیاد بودن روستاهای زیر 20 خانوار در این شهرستان، فرسودگی شبکه‌های آنها و نداشتن تاسیسات آبرسانی که البته اینها جزو پروژه‌های احداثی هستند.

انتهای پیام/ب

آبرسانی سیار به 25 روستای همدان

 

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.